• Inni84

Tårta och garnering

Hallå alla!

Har nån där ute nåt förslag på hur man skulle kunna garnera en moussetårta till bröllopet? Har tittat på galleriet men där är det ont om moussetårtor...

Kram!

• Svar på tråden Tårta och garnering
  • bumblebee jonis

Vet inte om jag förstått rätt. En moussetårta är det utan marsipan eller sugerpaste du menar då? Bara "krämen"...

• Inni84

Ja precis...utan marsipan eller kristyr. Moussen är ju ganska stel ändå så det går att dekorera i princip hur man vill ändå...utan något "skal".

• bumblebee jonis

Kan man inte göra en slät yta då med en spritsad kant och sen dekorera med lite kristyr/socker-blommor eller liknande...?

• Kirsto

Sockerblommor smälter om du lägger dem direkt på moussen, men chokladrosor skulle fungera utmärkt. Fint med chokladnät runt tårtan också.

• bumblebee jonis

Man lär sig något nytt nästan varje dag

• Kirsto

bumblebee jonis: Ja, visst är det bra? Lägger man sockerblommor på en platta av choklad eller modelleringschoklad går det bara fint att lägga dem på tårtan.

• bumblebee jonis

Ok! Bara de har något annat i mellan då...?

Ska själv ha sugerpaste men tänkte försöka ge lite inspiration och kanske få lite också för den delen!

• Kirsto

bumblebee jonis: Exaktamente! Sugarpaste smälter av grädde och annat fuktigt. När man täcker en tårta bör man för säkerhets skull fodra med smörkräm. (Har jag läst mig till)

Svar på tråden Tårta och garnering