Frieri & förlovning?
Hej!
Jag och min älskling har länge pratat om att förlova oss, men har inte bestämt hur och när vi ska göra det..
Jag är lite vilsen i den här bröllopsvärlden, så ni kanske kan hjälpa mig? Vet att inte inte finns några "regler" om hur ett frieri ska gå till, men lite tips skadar ju inte.. Vi har tänkt att förlova oss & sen gifta oss inom 1-2 år. Är det ett frieri som gäller från början då, lr ska man förlova sig & sen fria? Lr ska han (inte jag.. :)) fria och i samma veva förlovar vi oss och börjar så smått planera bröllop? Förlovning för oss = bröllop, men vi vet inte riktigt hur det ska gå till. Och det här med ringar? Måste man ha ringar när man friar? Lr kan man köpa dom tillsammans sen? Vi har kikat på ringar på skoj tillsammans, men inte hittat nåt än. Å om man köper ringar tillsammans innan så blir det inte lika spännande... Eller? Då kommer jag bara gå omkring o vänta på frieridagen istället för att bli överraskad när den väl kommer. Hm, förstår ni?
Hoppas ni har lite råd att ge! Nu ska jag ut i det underbara vädret! Trevlig helg!