• SofieD

Tips?

Jag & min kille har nu bestämmt oss för att förlova oss. Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan/ska gravera i ringarna. Jag hade velat ha nått annorlunda.
    Hur långt i förväg bör man beställa ringarna. Jag vill beställa dom nu, men det är ca 1 månad tills dagen D. Eller det tar lång tid att få dom?

• Svar på tråden Tips?
  • lillamini

grattis till er.. det vanliga är väl att man graverar namn o datum.. men det e ju inget tvång ett par vänner till mig skrev in fär alltid i sina utan namn o datum så man kan ju skriva vad man vill ni kanske har nått ord el kort mening eller nått som är "ni".. har ni bestämt vilka ringar ni vill ha är det väl bara att beställa dem det tog 4 dagar för oss att få våra förlovnings ringar och ca2 veckor för vigselringarna för att jag har så små fingrar.. lycka till

• Mirri

De flesta juvelerare garderar sig och säger två veckor för att vara på den säkra sidan.

I ringarna brukar man som sagt gravera namn och datum men vill ni ha något mer eller annat kan ni ju bara lägga till det. Bekanta till oss som varit tillsammans hur länge som helst skrev "paxad av XXX den XXX" viket passade dem jättebra. Man kan ju skriva ett uttryck som passar er på samma sätt. Vi funderar på att skriva "mea cordis tibi est" (mitt hjärta är ditt) i våra vigselringar men funderar på andra varianter också.

Grattis till den stundande förlovningen och lycka till!

• w4ever

Vi har graverat in namn och datum, till oss sa dom att man max har 20 tecken, men de kanske är olika?
    Vi beställde våra för ca 2 veckor sedan och ska förlova oss om ca 4 veckor. Ringarna kom 4 dagar efter att vi beställt men då hade dom graverat in fel datum i min sambos ring + att min var alldeles för stor :S Så nu har dom skickat tillbaka dom och vi ska få dom i veckan som kommer, men man vet aldrig, det kan bli förseningar vilket jag verkligen hoppas att vi slipper. Så beställ nu, så ni har dom den dag ni ska förlova er! :)

Har du kommit framtill vad du vill gravera in ?

• calnaneas

Jag hade beställt ringarna idag!
    Sen kan ni ju alltid gravera i efterhand om ni inte hittat på nåt som känns rätt för er.
    Vi förlovade oss i Egypten och hade inte bestämt datum riktigt... det beror ju lite på hur situationen är/blir när man åker iväg
    Därför väntade vi med att gravera tills vi kom hem.
    Det var inga problem ,graveringen gjordes på en eftermiddag.

Vi graverade "Calnaneas" - våra namn ihopflätade. "Så att vi alltid känner oss omfamnade av varann" (pretto - haha!)

Lycka till!

• LWids

Ett par av våra vänner graverade in varandras stjärntecken också..det såg rätt häftigt ut!

Lycka till!

Svar på tråden Tips?