• mariella

Hur ska jag göra med förlovningen?

Min kille nämde för mig för ca 8 månader sedan att han funderade på förlovning/frieri. Jag blev naturligtvis jätteglad och tänkte att han skulle fria några månader senare. Han har inte gjort detta ännu. Jag har gått och blivit otålig och till och med irriterad för att han ej gör det. Problemet är att han sagt att han vill fria, annars så hade jag velat göra det. Men nu så blir det liksom galet. Jag vet inte varför jag är så rastlös på att han ska fria, vi kommer ju ändå vara med varandra resten av livet så då ska det väl inte spela någon roll NÄR man förlovar sig och gifter sig. Jag är bara så kär och vill böjra planera osv. Kanske typiskt tjejigt! Har lyckats förstöra stämningen lite då jag "tjatat" lite på honom om när det blir och så. Hade lovat mig själv att försöka hålla mig..men det har kommit upp ett par gånger. Så till min egentliga fråga..ska jag fria till honom? Jag har en massa romantiska planer i huvudet om hur jag kan överraska honom, tror ej att han ens funderar över det. Eller blir det kansigt nu när det naturliga rollen har legat på honom?

• Svar på tråden Hur ska jag göra med förlovningen?
  • allakantralla

Om du tycker att det skulle vara roligt att fria, så gör det! Men om du friar eftersom han INTE gör det, då kanske du får tänka om. Då blir det ju liksom inte roligt ändå, som att städa upp efter någon annan bara för att man själv vill ha det fint omkring sig. Man blir bara bitter.

• Isvigsel2008

Jag tror det finns ett skäl till att han inte har friat ännu, den dagen han absolut känner för att göra det ( = samma dag som han känner att han inte kan leva utan dig ) så kommer det ju att hända. Om du påskyndar förloppet så tar du den chansen ifrån honom...

• pollys

Det verkar som att han verkligen vill fria till dig. Ge honom lite tid så kommer han fråga så småning om. Mitt tips är att inte tjata. Jag nämde giftemål för min blivande ett par gånger och det känns så här på efterhand som att det var ett par gånger för mycket. Jag kan säga att jag ångrar att jag ens nämde giftemål, det blir lite som att man tjatat sig till ett frieri. Lycka till med allt

• anne på grönkulla

Jag ser ingen direkt anledning till att du inte skulle kunna göra det, men jag förstår inte riktigt stressen heller. Ni tycks ju vara överens i princip om att ni vill förlova er.

• MissLovely

Håller med om att du ska vänta Är nästan i samma situation..

Min älskling har berättat för mig att han ska fria men inte när, och detta var för lääängeee sen hehe och sen i somras så sa han till mig att han skulle fria nån gång snart. Så klart började jag tjata även om jag inte ville det medvetet.

Men då säger han till mig att jag får ha tålamod och att det kommer så nu ska jag sluta tjata och bara vänta in För det är nogåt han verkligen vill göra och tror att han har planerat en speciell dag o så.

Mitt tips är att vänta även om maaan vill ha det nuuu!!

• stfa

Vänta är även mitt råd. Han har kanske planerat något mycket speciellt sätt att fria på

Svar på tråden Hur ska jag göra med förlovningen?