• eveluscious

GLAD bröllopsmusik?

Tycker de flesta bröllop svämmar över av smöriga ballader och snyftare...så vill vi INTE ha det! Vill ha glad, glättig musik - lite hopp inför framtiden Kan juva svårt att hitta psalmer som är så men någon kanske det finns?

Och brudvalsen? Vår bjudning blir liten, ca. 30pers., och ingen är danstypen..känns fel att dra igång en vals. En vanlig, glad, lagomt lugn foxtrot kanske?

Gaah...ge mig tips!!

• Svar på tråden GLAD bröllopsmusik?
  • Fru Cinderella

vi hade ex. happy together av the turtels som utgångsmusik.. riktigt lycklig hoppig och glad, lyssna på den. PErfekt text dessutom..

• Lilla My

Laddade hem den låten.... Den är ju full av mollackord! Men texten är ju söt.

Jag tycker inte man ska hänga upp sig på att det ska vara puttenuttigt bara för att det är bröllop. Välj er bästa glada låt med kärlekstext!

Jag tycker I hear a Symphony med Diana Ross & The Supremes är glad och söt, annars.

• Fru Cinderella

Vad fick du hem för version? Vår version känns jättehoppig och glad. Möjligt att det är sk. mollackord.. men den känns ju glad och sprudlande hela vägen!

• ILuv2BwU

500 miles - Proclaimers
    Love and marriage - Frank Sinatra
    Going to the chapel..- kommer inte pa vad de heter just nu

• Lilla My

Cinderella: ju den är ju stutsig, helt klart. Kanske jag som lyssnar för analytiskt, är lite musikteoriskadad.

• BMTS

Fly me to the moon kanske? Glad och skön text och tempo!

• asajo

Att hitta glada psalmer lär inte bli några problem. Det finns massor! Om ni dessutom ska gifta er på sommaren så finns det även ett gäng glada sommarpsalmer. Ta en titt i närmsta psalmbok!

Personligen är jag lite sugen på att ha Peterson-Bergers "intåg i sommarhagen" som in- eller utgångsmusik. Den är definitivt glad!

Ett litet tips är www.notpoolen.se, där man kan köpa enstaka noter (bara att ladda hem til datorn). Även im man inte vill köpa så kan man ju iaf söka på "bröllop" och se vad som finns.

• majsanna

Gånglåt från Äppelbo hade vi som utgångsmusik. Den kändes glad.

• Lilla My

Jag tycker också ni ska fråga kantorn och/eller prästen om glada psalmer. De kan säkret komma med bra tips.

• also

Varje gång jag här äppelbo gånglåt så ser jag mig själv som sjuåring när man skuttad på grusvägen hos farmor och farfar.
    Tycker inte alls om den men glad är den

• soda30

Love is in the air- John Paul Young
    Glad o bra

• Fru Cinderella
    indiebrud skrev 2007-11-21 14:01:23 följande:
    Cinderella: ju den är ju stutsig, helt klart. Kanske jag som lyssnar för analytiskt, är lite musikteoriskadad.
    ´
    Lätt hänt
  • pandis2405

Vi ska Bo Kaspers "Undantag" som brudvals, eller vals blir det ju inte, utan foxtrot eller nåt sånt.

Den tycker jag är glad och inte smörig.

• järvedsullis

vi ska ha johnny cash - rose of my hart som våran "brudvals" den är lite speciell för oss, men min mamma höll på att falla av stolen när hon hörde det, men låt hon ramla av..... det är ju faktiskt vårat bröllop.

Svar på tråden GLAD bröllopsmusik?