Vi har en skrivare som bara skriver ut på en sida. Vill man ha på baksidan kan man ju helt enkelt skriva ut ena sidan först, sedan vända och stoppa tillbaka papprena och skriva ut igen, fast på baksidan.
Det enda som kan vara lite klurgit är att få rätt sida på rätt baksida, om du förstår vad jag menar. Det kan man dock lika enkelt göra genom att skapa en minibok som mall, där du antecknar sidnumren. Säg att du vill ha ett festprogram som är åtta sidor lång totalt. Då kommer sida 1 och 8 att vara brevid varandra och på baksidan blir sidorna 2 och 7. (Sid 2 blir alltså på baksidan av sid. 1) Sedan följer sid. 4 och 5 brevid varandra och på baksidan blir sid. 3 och 6.
Vi gjorde vårt häfta i PowerPoint, men jag hade lika gärna kunnat göra det i Word. Anledningen till att jag valde Powerpoint var för att det var lättare att flytta runt bilderna var som helst på sidan tyckte jag.
Om du använder Word är det första du ska göra att ändra till liggande format. (arkiv->Utskriftsformat -Välj liggande)
Sedan skapar du två kolumner, vilka blir det två sidorna som ska rymmas på pappret. (Format->Spalter -Välj 2 spalter)
Hoppas detta gör att du kan komma igång! :)