• Freve

    Kan man gifta sig på en onsdag

    Jag och min blivande tänker gifta oss på vår 3-åriga förlovningsdag som tyvärr inträffar på en onsdag.

    Någon mer som gift sig kyrkligt på en vanlig vardag?

    Ett annat alternativ är Arlanda, men nu när vi börjar funderat på ett "vanligt" bröllop känns det mer lockande

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 20:18
    och mer personligt...

    någon som gift sig på arlanda möjligtvis? =)

  • Svar på tråden Kan man gifta sig på en onsdag
  • avil

    klart man kan gifta sig en onsdag bara vigselförrättaren/prästen kan o platsen är ledig osv......

  • Tuss78

    Ska väl inte vara något problem. Om ni vill gifta er på Arlanda så kanske det är ännu lättare.

  • Nene p

    nej varför inte jag ska gifta mig en fredag för jag har alltid velat gifta mig fredagen den 13 juni och nästa år så går det Wooho =0)

  • fru Thomasson

    Vi ska också gifta oss en fredag, den 2 maj. Det var den enda dagen den festlokal vi ville ha var ledig. Men jag tycker faktiskt det är lite kul med en sådan udda dag...ingen lär ju glömma den i första taget!

  • Hannisen

    Problemet med att gifta sig en vardag kan ju vara att folk har svårt att ta ledigt, bor gästerna dessutom långt bort blir det ännu knivigare. Tänk isåfall på att skicka inbjudningar i väldigt god tid. Vi gifte oss en fredag (fredagen den trettonde) och det funkade jättebra, för våra gäster var ändå tvugna att ta ledigt eftersom vi gifte oss utomlands. Vi skickade inbjudningarna ett halvår innan bröllopet, ändå hade några inte möjlighet att komma på grund av redan bokad annan resa eller att de inte hade fler lediga dagar att ta ut. (vi gifte oss på påsklovet)

  • Zozo

    Jag härmar Hannisen lite... för jag skulle säga nâstan samma sak...

    Problemet kan ju vara att folk har svårt att ta ledigt. Tänk isåfall på att skicka inbjudningar i väldigt god tid. Vi gifte oss en MANDAG och det funkade jättebra, för våra gäster var ändå tvugna att ta ledigt eftersom vi gifte oss utomlands och bjöd pa en hel bröllopsvecka. Vi skickade inbjudningarna i november för ett bröllop i augusti.

Svar på tråden Kan man gifta sig på en onsdag