Vilken tid på dagen är bäst för vigeln?
Jag hoppas att jag skriver på rätt tråd nu, men ni som gift er, vilken tid på dagen hade ni själva vigseln och hur upplevde ni det? Hade ni velat ha tidigare/senare eller var det perfekt?
Jag hoppas att jag skriver på rätt tråd nu, men ni som gift er, vilken tid på dagen hade ni själva vigseln och hur upplevde ni det? Hade ni velat ha tidigare/senare eller var det perfekt?
vi gifte oss kl 15.00 och jag tyckte det va en riktigt bra tid
och vi 18.30 - det var perfekt för oss!
Vi gifte oss kl.13.00, blev lite stressigt eftersom vi fotades innan. Tror att 14 eller 15 är bättre, då kan man ju också sova ut lite. Fast vilken tid som är bäst beror ju också på hur länge man har festlokalen.
Vi gifte oss också kl 15 - vilket vi upplevde som helt perfekt tid! Trodde först att det skulle bli lite tidigt, att middan skulle köra igång för tidigt och kvällen bli lång o seg typ...
Men, allt blev helt lagom!
Vi kommer att gifta oss kl 16. Då hinner vi med checka in på hotellet, frissan, sminkning, fotografering m.m. Det var tjejen på pastorsexpeditionen som rekommenderade den tiden. Men vi kommer att ha festen precis intill kyrkan så vi behöver ju inte någon tid till transport.
Vi hade bokat 14,00 men jag var lite osäker på om det kanske var för tidigt, man vill ju hinna med håruppsättning och förberedelser, fotografering osv utan att gå upp helt okristlig tid :) Nu har jag bokat om till 16,00
Tack för er hjälp!
Vi hade vigseln klockan 16.00 och vi satt vid middagen till 17.00 hade kort mingel efteråt och middagen på samma plats som vigseln så det var ingen färdväg emellan.
Vi upplevde det som perfekt. Man hade gott om tid på sig innan på dagen och det var inget stress. Vart inte en massa utdragna väntetider, ingen blev trött och gick hem tidigt.. folk som reste dit från andra städer hade gott om tid på sig också.. kändes bra helt enkelt.
Vi väljer mellan 15 och 16. Skall inte transportera oss mellan vigseln och festen, men är rädd att det blir kort fest om vi har kl 16, då vi måste avsluta kl 02. Vad tror ni?
Ah.. vi började sent (18.30) men festen varade a andra sidan till 06.00... Jag skulle nog tagit 15.00 om ni maste sluta 2. Da har ni ända ordentligt med tid innan och hyfsat lang festtid ända.
Cinderella: Hade ni fotografering som tog lång tid, och hade ni i så fall den innan vigseln? Vi vill gärna ha ceremonin så sent som möjligt och en smidig dag för gästerna, men fotograferingen ställer ju till det!