Han tycker inte om att bära ring....
Jag och pojkvännen planerar att gifta oss så småningom. MEN... han gillar inte att bära ring. Vi är inte förlovade ännu men han har varit förlovad förut och har berättat att han inte alls gillade att bära sin förlovningsring då, inte för att han inte ville vara förlovad utan för att han kände sig "instängd" med ringen. Han tyckte den skavde och var obekväm och i vägen etc.
Med andra ord känns det inte alltför sannolikt med någon förlovning i sikte för oss två (hans förra förlovning kom först ca 5 år in i den relationen). Vi har varit ihop i 1 år nu och ingen av oss är speciellt ung längre så det känns tråkigt om det ska dra ut på tiden alltför länge. Å andra sidan kan man ju inte heller övertala en person till att bära ring om han egentligen inte trivs med det. *suckar*
Jag är gammaldags och vill gärna vara gift innan vi får barn och med tanke på vår ålder (jag 35 och han 44) har vi inte precis all tid i världen att spela på. Den är inte jätteviktigt men hade varit roligt...
Jag vet inte vad jag vill med mitt svamliga inlägg egentligen mer än att skriva av mig lite besvikelse... Har verkligen längtat efter att få förlova mig och visa hela världen att VI hör ihop. Har någon av er varit i samma situation?