• Anonym

gravid- sexlust?

Hjälp!

Jag är i snart femte månaden, de första två månaderna var allt som vanligt... sexlivet var lika fantastiskt som det alltid varit . Men nu sen två tre månader tillbaka har jag INGEN som helst lust Har läst otaliga tidningar om att sexlusten ökar under graviditeten men min är HELT borta. Min fästman är underbar och ställer inga som helst "krav" men jag tycker det är hemskt! Jag VILL ju men det "går bara inte!
    Senaste två månaderna har vi haft sex två gånger.!!? Har ni liknande erfarenheter? Har ni några tips VAD SOM HELST!!! Vi har provart romantik weekend, levande ljus, god tid på oss mm. mm. Jag längtar efter lusten!

• Svar på tråden gravid- sexlust?
  • Anonym

Hej anonym!
    Jag har precis samma problem som du fast omvänt, min sambo har tappat lusten sedan jag blev gravid (är nu snart halvvägs). Jag har känt mig otroligt ledsen över detta eftersom det känns som om han inte attraheras av mig längre, men efter timslånga samtal är jag överbevisad om att det inte är så. Han är bara ovan vid situationen och orolig för att göra mig illa och säger att han inte riktigt kan förmå sig att se på mig på "det sättet" just nu. I övrigt har vi en väldigt fysisk relation och jag tvivlar inte alls på hans kärlek, tvärtom är han kärare än någonsin och skämmer bort mig på alla tänkbara sätt. Jag har lovat mig själv att försöka vänta ut honom, jag vill inte pressa honom att göra något som han inte känner sig bekväm med även om jag väldigt gärna vill. Jag vet inte hur vanligt det är med tappad sexlust vid graviditet, men jag tror att det kan vara klokt att fortsätta vara fysiska utan att det leder till något mer, har man inställningen att en kväll ska sluta i sex blir det nog än mer ångestladdat. Fast det är bara vad jag tror. Lycka till!

• *mickis*

Ja du...ibland händer saker med kroppen som man inte kan styra över...:) Jag är gravid i sjätte månaden o vårt sexliv är inte heller vad det brukar vara. Min lust har inte försvunnit, men däremot orken :( Jag kan vara hur laddad som helst när maken är i skolan på dagarna, men sen när väl eftermiddag o kväll kommer så är orken bara borta....*L*

Har oxå läst att lusten ska öka o allt ska vara så mycket bättre, men allt är så individuellt så det går inte att läsa sig till. Man måste nog lyssna på sin egen kropp o sluta tänka på hur alla andra har det.

Ha det gott....

• hjartat73

Lite har nog sexlivet avtagit....jag har ju mått fruktansvärt illa från och till och pga det är det jag som tagit iniativet när jag väl mått bra. Jag tror faktiskt att det där med sexlivet är väldigt individuellt. Jag har kanske ökad sexlust men är så trött att jag ibland bara inte orkar.

Kram

• Anonym

Trådstartaren här igen!

Tack för att ni tar er tid att svara...
    Skönt att man inte e ensam, självklart kan man inte läsa sig till allting, men det har stått om ökad sexlust på så många olika ställen att jag blev lite förvånad när min bara försvann...
    Trött är man VERKLGEN och det gör ju inte saken bättre. Men man får väl vänta och längta till den dag det "ordat" sig igen...

Kram

• Lejonet

Oroa dig inte!
    Jag har fött två barn och sexlusten har minsann varierat. Under en graviditet löper hormonerna amok och man kan inte veta från en dag till en annan hur man känner sig. Njut av din graviditet och ta dagen som den kommer, det är mitt råd. Sexlivet kommer igång när du minst anar det. MEN du måste också vara medveten om att din mans "graviditet" startar med förlossningen. Då kan det hända att han inte är så intresserad.

• Anonym

Jag har inte haft ngn lust sen första graviditet symptom började visa sig. Nu är jag i nästan femte månad, som du och hade sex för första gången idag, mest för att jag tyckte synd om min man.
    Jag skämdes(pga bebbisen) jättemycket i början, men sedan blev det bara bättre

Svar på tråden gravid- sexlust?