• lillamaa

fria/förlovning inna nyår?

fler här som ska fria eller förlova sig innan nyår?

tänkte vi kunde samlas och prata lite, planera och ge varandra tips!

själv ska jag fråga sambon min i december.

• Svar på tråden fria/förlovning inna nyår?
  • Fröken Chockrosa

Jag och min pojkvän ska förlova oss precis innan jul, vi gör det i samförstånd men det är ändå jättespännande!

Vad ska du hitta på för att överraska honom? Vi håller fortfarande på att planera vår dag, men det hade varit kul att följas åt... ;)

• w4ever

Vi ska också förlova oss innan nyår, närmare bestämt helgen innan julafton :) Känns jätte spännande och superbra på en och samma gång.

När hade du tänkt fria? hur och var? *nyfiken*

Kul att det är fler, behöver lite tips på hur man kan få ett hotellrum så rommantiskt som möjligt :)

• Fejs

Vi ska förlova oss snart... början av dec. Vi längtar båda två. Vi har pratat och planerat jättelänge! Vi har bokat hotellrum på First hotell Reisen i Stockholm med egen bastu och jacuzzi =) Vi har även bokat bord på restaurangen Michelangelo. Allt ligger i mysiga gamla stan. Dagen efter tänkte vi gå runt och mysa och titta på julskyltningen. Oj vad jag längtar!!!
    Imorgon ska vi titta på ett ställe utanför stan där vi kanske ha bröllopsfesten. Ska bli spännande! Även om vi inte ska gifta oss förrän om ett år så måste de första inbjudningarmna (till gäster utomlands) skickas iväg i februari, vi vill gärna ha sånt klart då.

• miss u

Vi ska förlova oss den 14de december, under en Finlandskryssning är det tänkt. Vi har gemensamt planerat detta i en månad. Känns som nykära igen. :) Ringarna är hämtade, men inte graverade då vi inte hade bestämt vad vi ville skulle stå i dom när vi tog tillvara på G-fynds erbjudande om att få den lilla ringen gratis. Idag är det fyra veckor kvar tills det är dags och jag längtar som en tok! :)

Det som tankarna går mest till just nu är faktiskt annonsen. När ska man sätta in den, och vad ska det stå? Funderar på att sätta in den antingen dagen efter eller på julafton. Det roligaste skulle vara att folk fick upptäcka det själva. Vi funderar på att bjuda in föräldrarna till middag helgen före julafton så att dom får upptäcka och gratta först. Ryktena lär ju gå som en löpeld efter det så alla lär veta innan dom får se annonsen på julaftonen isåfall. :)

• lillamaa

ni kan läsa om hur jag har tänk göra i min blogg på den här sidan. de blir bara så rörigt om jag ska berätta här

idag har jag mött det första hindret, tror jag! tösan sov inte alls inatt och egentligen skulle vi alla åka till haparanda (eller sambon skull köra d it oss för jag har inget körkort) men det var han som var uppe igår och jag har inte hjärta att väcka honom. måste ha blivit att han somnade efter tre någon gång!

• lillamaa

just det, tänkte ju fråga om ni har nå bra tips på plockmat?

• finarosen

Jag och min sambo ska förlova oss den 15 december. Vi har bokat hotell i gbg där champagne och frukost på sängen ïngår.. :) dagen ska vi tillbringa på liseberg och ha det mysigt.. hoppas på en fin vinterkväll o julstämning.. :) visst är det roligt och spännande att planera?

• lillamaa

ja planeradet är ju nästan den bästa biten ;) hihi
    fast just nu känner jag mig stressad- väntar på att bilderna vi skickat iväg ska komma så jag kan fortsätta med min scrapbook och "menyn" för kvällen är inte heller klar ännu. ojoj

• Fröken Chockrosa

Finrosen: Vi ska också vara i Göteborg under vår förlovningsdag, det blir dagen innan julafton och därav hinner vi inte åka längre bort än så...

Men Jul på Liseberg blir det ju i alla fall, och lite julshopping i sista minut, har pratat om att vi kanske ska åka bort på någon liten förlovningsweekend under våren för att vi helt enkelt inte hinner innan jul...

Något förlag på vart?

• lillamaa

nu har jag bokat helkroppsmassage och ansiktsbehandling åt sambon min! samma dag då jag ska fria.
    ska in på stan och betala de sen så de blir gjort

Svar på tråden fria/förlovning inna nyår?