• Lojo
    Äldre 15 Nov 12:49
    4819 visningar
    22 svar
    22
    4819

    Vinterbröllop 07/08

    Är det fler här inne som ingår partnerskap (eller gifter sig som vi i alla fall säger) nu i vinter? Vi är nu på upploppet känns det som, vi gifter oss i början av februari..

    Vi kommer att ha både borgerlig förrättning och välsignelseceremoni i kyrkan. Hur gör ni andra?

    Skulle vara roligt att snacka med lite fler blivande makar =)

    Kramar // L

  • Svar på tråden Vinterbröllop 07/08
  • jennie o miia
    Äldre 20 Nov 18:30
    #1

    Hej, vi ingår också partnerskap i vinter.
    Ska också ha både vigselceremoni och borgligvigsel, samma dag så det blir lite stressigt, men kändes bäst så.

    Vet ni hur vigselceremonin ser ut för er?? *nyfiken*

    Kram /Jennie

  • vinter­brud -08
    Äldre 20 Nov 18:43
    #2

    Välkommen till vintertråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2515733.html

  • Neri05
    Äldre 23 Nov 08:16
    #3

    hej! vi ingår partnerskap nästa år i september...det finns inte så många som ingår parnerskap här elr?

  • Lojo
    Äldre 23 Nov 12:28
    #4

    neri05, det är just det vi undrar. Varje fall verkar det inte riktigt så..

    eller så är det ingen som orkar vara social här... ja, vad vet vi?!

    lite tråkigt dock, skulle vara så himla kul om vi var fler här inne som kunde babbla och bolla lite =) Eller hur?

    // Lo

  • Neri05
    Äldre 23 Nov 15:48
    #5

    ja absolut! hittade ett par st som ska ingå elr har gjort det men dom hade ingen presentation elr nåt sånt...lite synd.jag o min sambo planerar vårat sagobröllop o då vore det kul att bolla lite m..ja dom som ingår partnerskap :)

  • Lojo
    Äldre 25 Nov 11:17
    #6

    Hehe, vi är ytterligare ett par sånna (utan pres alltså). Vi är helt öppna i vår vardag men det är just den här offentliga öppenheten som inte riktigt har kommit till oss ännu.. *s*

    Vi har planerat vårt bröllop sedan i mars (detta år) och nu är det bara några veckor kvar, det känns helt fantastiskt.

    Karmar //L

  • Neri05
    Äldre 25 Nov 13:27
    #7

    Vi är helt öppna m allt och det känns skönt...ni får ta o fixa lite roligare preso lite bilder på hur ni har tänkt erat bröllop :) behöver juh inte ha bilder på er själva :)lite roligt att se hur andra har tänkt.*nyfiken* smit gärna in i våran sida o printa ner några ord om ni vill.kram K & R

  • jennie o miia
    Äldre 26 Nov 12:59
    #8

    Hej hej, vi är lite halvt öppna, arbetar som förskollärare och vill inte att föräldrarna ska ta sina barn därifrån, samhället är ju som det är. Gud vad jag låter feg, men jaja, sån är jag. Miia är helt öppen och tycker jag e fjantig, de ska ju ta mig som jag e men jag vet inte. Kram Jennie

  • LottaC­arro
    Äldre 26 Nov 13:36
    #9

    Vi tänkte gifta oss i augusti 2008, så inget vinterbröllop men ändå ett bröllop. Verkar som sagt vara ont om gays som vill knyta banden..
    Vi tänkte gifta oss borgerligt(såklart) och ha det väldigt intimt på vår dag. Dagen efter tänkte vi fira med vänner och familj, så det blir ingen traditionell bröllopsfest för vår del.
    Vi är helt öppna med vår läggning men detta passar oss bättre, då vi tycker att bara vi och utvalda vittnen behöver vara med under detta speciella ögonblick. Känns iaf helt underbart att vi får lov att gifta oss som alla andra(vilket borde vara en självklarhet)!!

  • Hannis­en
    Äldre 26 Nov 17:00
    #10

    Hej, jag och min maka Cindy är gifta, sedan ett halvår tillbaka.
    Vi är verkligen gifta alltså, i Holland där vi bor blir man som samkönat par precis lika behandat. Detta beror nog på att alla, heterosar som homosar måste gifta sig borgligt först, inför lagen liksom, och sedan får man välja om man vill bli gift i kyrka, moske eller vad som helst... Många par gifter sig i kyrkan också, och på samma dag. Det gjorde inte vi, vi hade inte ens festen på samma dag (ungefär som ni Lotta och Carro verkar ha planerat). Berättar gärna mer senare....Vill bara passa på att skriva här lite snabbt, är ny här, men vill bara tala om att vi finns alltså, presentation mm kommer.....

Svar på tråden Vinterbröllop 07/08