• stinakina

Berätta för familjen?

Vi gifter oss i aug 08, vi har bokat lokal, kyrka och frågat och fått ja från toastmadam, så de enda som vet om att vi ska gifta oss i nuläget är våra döttrar, toastmadamen och pastorsexp då.

Borde jag berätta för min mor och far? alltså i förväg? innan alla andra får veta via inbjudan?

Vi är ju inga "ungdomar" längre, vi kommer att bekosta bröllopet själva så vi tänker tex inte ha något värdpar tex (föräldrar brukar ju vara det)

Jag är rädd att min mor kommer att bli besviken om jag inte berättar det för henne....

• Svar på tråden Berätta för familjen?
  • annefredde

ja varför skulle man inte berätta.jag har berättat för alla

• Liinda_e

klart att du ska berätta personligen

min mamma sa att hade hon inte fått veta innan inbjudningarna hade hon blivit såååååååååååååå besviken

• Ankan80

Klart du skall berätta.

• stinakina

Ja nog skulle jag vilja göra det med, men jag ser fram emot att få skicka ut inbjudningskort och sen få reaktioner från vänner och familj...men just min mor....känner att jag vill inviga henne redan nu...undrar väl mest om det finns nån oskriven regel som säger att föräldrar ska få reda på det först?!

• stinakina

Linda_e

Ja just det, det var väl det jag menade....min mor och jag har varit och är fortfarande väldigt tajta, träffas väl inte varje dag men nästan...så det känns naturligt att prata med henne om allt...

Jag ringer sambon nu så kan jag ta det med lilla mor i dag....

Tack ska ni ha för sparken i baken

• annefredde

men det är jätte roligt att planera tillsammans med sin familj.
    jag och min syster pratar om det varje dag.
    jag skulle inte kunna hålla tyst.

• stinakina

Hej igen!

Ja då ringde jag sambon på jobbet, fick OK av honom att berätta för min mor och styvfar.

Ringde sen mor och frågade om hon tänkte komma och hälsa på?
    Nä...säger hon*L*

Men efter en stund ändrade hon sina planer på att gå ut och gå och ska komma hit i stället!

Styvfar (halvt pensionerad) slutar sitt jobb elva, ska komma förbi och plocka upp henne hos oss! (hon tar bussen hit)

kunde inte bli bättre, då har jag ju båda här!!

• Waersta

Då är det ju nästan klart iofs, men vi gjorde tröjan i galleriet som jag hade på mig när alla kom för att kalasa hemma hos oss.

• Bäste vän

Ja hade berättat för de kan vara att du får höra detta .....sen!!
    Ja hade aldrig kunnat hålla mig...hage spruckit. Men sådan e ja

• Miss Sunshine

Det är klart att du ska berätta. De kanske vill "sponsra" ngt av bröllopet också, t.ex. bröllopstårta etc.

Svar på tråden Berätta för familjen?