• Glamour81

    Bröllop 20080830

    Vore kul att veta om det är någon mer än jag och min sambo som planerar att gifta oss den 30 augusti 2008. Själva har vi inte kommit längre än att vi bokat kyrka och festlokal.

  • Svar på tråden Bröllop 20080830
  • LOOM

    Vi ska gifta oss då! Vi har precis bokat kyrka, transport och festlokal. Vi har inte heller kommit mycket längre...

  • tofflisar

    Här är ett par till den 30:e :)
    Vi har knappt bokat något. Preliminärbokning av ett pensionat (där isf både fest och övernattning sker), vigselförättare samt solist till vigseln..

    Vi or i Norrköping men ska gifta oss på västkusten i Rågårdsvik. Jag kommer från Kungälv och min familj har sommarstuga i Rågårdsvik så det ska bli jättekul att vigas där!

  • Amor Eterno

    Japp vi skall oxå gifta oss den 30/8, kyrkan bokad till kl.15.00 det blir Kungälvs kyrka då min m2b är därifrån och festen i Göteborg.. På Aschbergska Eken.. 4 rättermiddag med tårta och vi får ta med egen vin/sprit...

    Har beställt klänning som kommer i Janurari, bilder finns i mitt gallerie, har bokat fotograf det blir Li Fernstedt :)

    Vi har ca. 140 gäster tre olika nationer och språk detta kommer att bli sååååå kul :)

  • Glamour81

    Jag ska gifta mig i Odensala kyrka och ha bröllopsmiddagen på Odensala bygdegård. Ligger söder om Uppsala. Har däremot inte beställt någon catering än, lite svårt att bestämma oss för vad vi ska äta.

  • wandy

    Även vi ska gifta oss 20080830! Vi har bokat de stora sakerna som lokaler etc men detaljplaneingen är långt ifrån påbörjad... Vad bör man ha koll på i dagsläget?

  • Glamour81

    Tycker att det verkar ganska sunt och lagom. Har heller inte kommit så mycket längre. Däremot har vi börjat fundera lite på hur vi vill ha det med mat och jag har beställt en Pandurokatalog där man kan kolla papper och annat pyssel till inbjudningar, placeringskort etc. Själv känner jag att nästa steg för oss blir att besluta vilka färger vi vill så at man kan börja köpa in lite sånt där småpyssel som tar lång tid som inbjudningar och sånt. Börjar hellre lite tidigare med det och känner att jag har tid i stället för att känna mig stressad senare.

  • LOOM

    Hur går det för er tjejer? Har ni kommit lite längre i er planering?

    Jag träffade en gammal arbetskamrat igår som också ska gifta sig till sommaren, två veckor innan oss, och de hade bokat DJ, fotograf, frisör och cateringfirma. Blev lite halvstressad när jag hörde detta och sprang hem till min m2b och stressade upp honom lite också Så nu ska vi se till att få några saker ur händerna, så som catering och kanske bestämma hur inbjudningskorten ska se ut. m2b har införskaffat en ny skrivare till sin firma så förhoppningsvis kan vi skriva ut snygga inbjudningskort där.

    Hur långt innan ska ni skicka ut inbjudningskorten?
    Har ni bestämt färgtema?
    Jag har också beställt en pandurokatalog men känns som det är en djungel! Jag vill gärna ha en väldigt enkel men elgant inbjudan...

  • tofflisar

    Hej tjejer! Ja, vi har inte kommit så mkt längre vi. Lokal, övernattning, vigselförrättare, solist, gitarrist är bokat. Funderar på färger och det blir nog vitt, silver plus någon till färg som accent. Foto behöver inte bokas för en vän ska agera fotograf. Vi funderar just nu på liveband till festen. Vill ha det men vet inte om budgeten håller.. Har varit på bröllop där man endast hade DJ och då dog liksom festen ut frammåt natten. Vad har ni för erfarenheter?

  • Glamour81

    Vi kommer nog att ha ett ganska nedtonat bröllop; vare sig liveband eller DJ. Blir en hel del släkt och så så det blir kanske mer fest än party. Dessutom vill man ju inte bli helt ruinerad. Lite svårt det där, lätt att kostnaderna bara flyger iväg. Håller också på att funderar på det där med färgtema, lite svårt. Kommer nog ha en del olika färger i min brudbukett så svårt att välja vilken som ska gå igenom i det övriga temat.

  • love08

    hej!
    jag ska också gifta mig den 30/8.
    vi har bokat vigselplats, ska gifta oss utomhus på en gammelgård, jättemysigt ställe är det!

    vi kommer även ha middagen och festen där, fast middagen blir inomhus i ett gammalt hus och senare på kvällen kommer vi ha marschaller från det huset till en lada som ligger intill o där blir det ett band som spelar.

    min m2b har en jobbar kompis som är jätte duktig o spela så han o hans band kommer att spela på festen, och han själv kommer att sjunga på vigseln.

    mat kommer vi catera från m2b.s jobb, blir italiensk buffé, vi får halva priset på allt, de gör även bröllopstårtor så den får vi också halva priset på! tur vi har va! =)

    våra färger kommer att vara svart vit och silver, har en fondtapet i huset som vi tycker jättemycket om, som kommer blir grunden i inbjudningskorten, vigsel programet, festhäftet och tackkorten, sam dekoration i middagslokalen! ska börja pyssla lite med korten snart!

    vet inte riktigt när de ska skickas, när kommer ni skicka inbjudningar? det är ju i slutet av semestertider, så man kanske borde vara ute i tid. början av maj kanske?

Svar på tråden Bröllop 20080830