• Filifjonkan3

Vill förlova mig snart!!

Åh jag är så sugen på att förlova mig!
    Jag och killen har pratat om det och varit och kollat på ringar.. men längre än så verkar vi inte komma. Nu står vi helt enkelt still och har inte bestämt något mer än att vi ska förlova oss inom i allafall ett år.

Vill ju inte tjata och gnälla och be om att "få förlova mig" men samtidigt vill jag förlova mig snart! Helst i år!

Hur gör man för att snyggt smyga in det?

• Svar på tråden Vill förlova mig snart!!
  • annefredde

fria själv!!
    jag köpte våra ringar
    överaskade sambon en trist måndags kväll

• Filifjonkan3

Jo... det skulle jag ju kunna göra.
    Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra?
    Jag är ganska insatt i vad han vill ha för ring, men storlek har jag noll koll på.

• Filifjonkan3

Åh jag blir så glad!
    Har tillbringat helgen med älsklingen och åter igen pratat om förlovning.
    Nu har vi bestämmt oss för ring och att vi snart snart ska förlova oss...
    "Jag fixar det" sa han och log hemlighetsfullt. Så jag behöver nog inte fundera så mycket utan bara luta mig tillbaka och vänta

• Nymåne

Va kul!!!! Hoppas han anstränger sig lite extra så det blir riktigt romantiskt!!!

• Filifjonkan3
    Nymåne skrev 2007-11-11 20:13:51 följande:
    Va kul!!!! Hoppas han anstränger sig lite extra så det blir riktigt romantiskt!!!
    Ja det var det enda han sa typ... "Man vill ju att det ska vara något speciellt och inte bara som vilken dag som helst".
    *ler*
    Får hoppas att han lever upp till det också
  • evigkärlek

Ja, du kan ju alltid fria själv.. !
    Bara det inte är så att han redan planerat och verkligen vill göra det själv. Min älskling skulle nog bli besviken om jag tog det i egna händer.
    Han har också sagt att han tar hand om det där med glimten i ögat, det känns skönt.. jag vet att han kommer göra något romantiskt och stort, jag längtar verkligen!!
    Men det är väl mest jag som pushat på för att vi ska göra det snart.. Man får flika in någon kommentar om hur underbart det skulle vara att vara gift osv.. Men man kan ju inte pressa någon för mycket, man måste vara överens och man ska aldrig stressa sig in i något.

• Filifjonkan3

Evigkärlek: Det är så sant! Att stressa på är aldrig bra. Och vi har kommit överrens om att vi inte ska stressa utan låta det ta den tid det tar... Men efter helgens snack känns det som om vi båda är ganska måna om att det sker inom rimlig tid. Men sen ska vi vänta på att gifta oss ett par år till.
    Längtar så tills killen "tar hand om saken"

Svar på tråden Vill förlova mig snart!!