• Josephine

Festlokal i Linköping!

Nu börjar det bli lite stressigt här... Jag sitter och ringer och ringer. Och alla lokaler är antingen upptagna, för små eller inte igång den säsong vi gifter oss! Det skall bli den 19 juli, i Vreta Kloster kyrka, har ni något tips på lokal? Jag behöver verkligen hjälp nu!
    Tack!

• Svar på tråden Festlokal i Linköping!
  • steffe

Vi kommer strax att avboka både tid i kyrkan samt lokalen. Datumet är 13 september och kyrkan var just Vreta Klosters Kyrka och lokalen Kaga Bygdegård.
    Kaga är PERFEKT för fester där man vill kunna styra över mycket själv, men den är också väldigt populär. Troligen upptagen 19 Juli. Men om vårt datum passar så kan ni ju säkert få "överta" våra bokningar. Vi hade först tänkt sent aug men hamnade i mitten av september mest pga bristen på festlokaler. Men nu blir det inte det heller, utan 27 sep istället, i Stockholm... Om du behöver mer tips så har vi en hel lista i en excelfil hemma, så om man kan få någon mailadress så skulle du kunna få den och ringa runt...

• Nemea

Jag vet ju inte hur många ni är och om ni vill laga mat själva eller köpa hela paketet, men vi ska vara i Lilla Aska Gård i Slaka. Vi köper mat av dem, gör alltså inget sånt själva. Hör efter där. Tror att de har skapligt stor kapacitet vad gäller antal gäster.

Sen finns det festvåningar på Frimis och Stora Hotellet, även Ekoxen har möjlighet att ta emot större sällskap.

Lycka till, hoppas det ordnar sig!

• Ulla

Hej, jag var på bröllop för 1½ år sedan i en herrgårdsbyggnad som ligger en bit på vägen från Vreta kloster mot Motala hållet. Kommer inte ihåg vad det hette, men tar gärna reda på det om du vill.

• Josephine

Tack för alla dessa tips!
    Steffe.. det hade ju varit perfekt om vi kunde ta över erat datum, men efter att ha flyttat runt datumet så mycket för att behaga all möjlig släkt och vänner så känner jag föverkligen inte r att flytta det igen. Men jag skulle verkligen behöva den där listan tror jag. Min mailadress är josephinemolk@hotmail.com..!Jag ringde till kaga idag och där var det upptaget... Men lilla aska gård i slaka har jag hört talas om också, men har inte lyckats komma fram när jag ringt dit.. Vi ska vara lite över hundra personer och och vill kunna fixa maten själva. Oj oj vad svårt det ska vara då! Men jag är tacksam för ännu fler tips! Tack igen!

• Cinderella

Mina tips:
    Hagalunds festvåning i Linköping
    Hackeforsgården i Linköping
    Vårdnäs Stiftsgård
    Läkarförbundets festvåning
    Gamla Domprostgården (domkyrkoförsamlingen)
    Ekenäs slott

• Fia-Lotta

Hej! Det är svårt att hitta lokal för så många om man vill göra en massa själv. Men den herrgård som ligger ca 1 mil från Vreta Kloster kyrka heter Hessla gård (tror jag) den ligger på vänster sida, jättevackert ser det ut utifrån iallafall. Jag tror att det kostar lite drygt 5 000 kr att hyra utan mat. Men ring till Vreta kloster pastorat, de har numret dit. Jag tror att den gamla damen heter Greta .... som äger gården.

• Vadstena-flicka

Hej Steffe! Först och främst stort grattis till vinsten!

Kan du, snälla, sprida lite glädje till oss som gifter oss här i Ö-götland och göra en copy-paste från din excelfil över lokaler. Ett snabbt sätt att sprida infon till alla blivande brudpar som hänger här på BT.

Snälla...?

• Ulla

Josephine, jag tror det heter Hassla gård, som jag nämnde igår, se även Fia-Lottas svar.

• Josephine

Tackar så väldigt mycket!
    Nu har jag massa ställen att ringa till! Nu börjar det nästan se lite ljusare ut! Hessla gård låter väldigt intressant.. ska jag kolla upp genast!
    Kram/J

Svar på tråden Festlokal i Linköping!