• vaniljkanel

Idétorka!!!

Helt ny här på sidan men tänkte att detta är väl den bästa platsen att bli inspirerad av :). Nu är det så att jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1 år. Har pratat om förlovning och kikat lite på ringar men inte blivit något mer av det. Var på en romantisk weekend nu i helgen och jag trodde verkligen att jag skulle få en liten ring på fingret men ...nej. Väldigt romantiskt ändå :). Nu har jag bestämt mig för att ta saken i egna händer, varför vänta på att mannen friar..det är ju 2007. Men nu vill jag ha lite tips på hur man kan göra. Helst inte för dyrt. Har hört att man kan använda billiga ringar som symboler och det verkar vara en god idé. Har inte hans ringstorlek. Så snälla lite tips från er proffs :).
    Tack på förhand

• Svar på tråden Idétorka!!!
  • jenba

jag gjorde en liten grej när min sambo fyllde år, vi var ju redan förlovade då så att detta var bara en födelsedagspresent.

men det kan man ju göra ändå. :D

jag köpte några rosor och knöt på en lapp med en liten snabb "gåta" per kort och knöt fast kortet på en ros. sen gömde jag rosen på olika ställen i lägenheten så det blev som en skattjakt. sista rose var virad runt min hals med den sista lappen på.

du kan ju bara ställa frågan på din sista lapp?
    sen kan du ju göra stämningen lite mer romantisk, med ljus lite mörker. och så vidare.....

du kommer nog säkert på något bra. ;D

Lycka till! :D

• vaniljkanel

Tack så mkt. Det lät som en jättebra idé

• LOOM

Ska du göra det på skottdagen?

• vaniljkanel

Hmm ja kanske det...har inte tänkt på exakt när men det vore ju härligt :)

• LOOM

Det är ju då vi tjejer får vår chans... he he

• Mubii

Jag hade tänkt fria på skottdagen, du kan läsa mer om idéer och så här: www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m2511250.html

Lycka till!!

P.S Det måste naturligtvis inte vara skottdagen, men jag tyckte att det var ett häftigt datum plus att kvinnor enl. gammalt skrock/tro/sägen bara får fria på skottår...

Svar på tråden Idétorka!!!