• Tiddly

Paul McKenna weight loss

Ar det nagon mer an jag som har provat PaulMcKennas viktminskningsprogram?
    Jag har provat de senaste tva veckorna och tycker att den ar superbra! Den tar bort min matfixering och jag har borjat kanna min hunger och mattnadskansla, som jag inte har brytt mig om pa sakert tio ar!
    Jag lyssnar en gang om dagen, det racker. Tyvarr sa ar den pa engelska (om den inte oversatts... fast da missar man ju hans rost)men om det ar nagon fler an jag som kanner sig lika bekvama med att lyssna pa engelska som pa svenska sa kan jag varmt rekommendera den! Speciellt for er med matfixering som standligt funderar pa vad ni ska ata harnast..

Skulle vara kul att hora om det ar nagon fler som testat och hur det funkat for er!

• Svar på tråden Paul McKenna weight loss
  • Karis Annelie

Jag såg tvprogrammet, riktigt bra är det, och jag har full tro på att det fungerar. Dock har jag inte följt det själv... eller tja kanske lite.. jag har integrerat massa små bra tips i min diet, allt klokt jag hör försöker jag följa... så min är en blandning av viktväktarna, vanligt vett och lite paul mckenna Hoppas det fortsätter gå så bra, det gör det säkert. Det är ju liksom bara attityden och inställningen som behöver förändras i grunden, är väl det gjort så är det ju inga problem!

• Karis Annelie

Asmira i korta drag så gäller det att ställa om sig psykiskt. Att tänka som en smal mänska. Att inte Äta för mycket eller för lite.
    Att de som är överviktiga oftast ligger fel på mättnadsskalan, de kan svälta sig hela dagarna och sen vräka i sig på kvällen. Superhungrig eller proppmätt. Och så ska man aldrig vara...
    Ett av hans tips som jag tagit till vara på är att alltid lämna lite kvar på tallriken. För att få ett mentalt övertag över maten. Som att säga till maten "JAG bestämmer när jag är mätt, jag behöver inte äta upp dig om jag inte vill". Det funkar jättebra.
    Det är väldigt ofta man styrs av maten lite för mkt "Kan inte låta bli det är ju sååå gott" och så. Men det hjälper att börja med att lämna lite på tallriken varje dag. oavsett vad det är.

Andra tips fårn han i korta drag är:
    Sluta ät när du är mätt.
    Ät långsamt.
    Ät vad du vill. (med det menar han att man itne ska förbjuda saker, för om man bara tänker på det man INTE får äta så tänker man på fel sätt, men ska tänka på det man FÅR äta. så det blir positivt laddat. Sen får man äta allt bara man inte överäter...)
    o tja... sen minns jag inte så mkt mer.

TIDDLY du kan säkert mer va?

• Karis Annelie

justja
    ÄT OFTA är också en viktig grej. så att man aldrig blir superhungrig. För det är då man vräker i sig sen när man väl äter

• Tiddly

Har det gatt som tv-program, det visste jag inte?!
    Jag har programmet pa CD, ett avsnitt dar han upprepar de har reglerna som Karis Annelie har berattat lite om och ett annat med sk. subliminala budskap. Dar pratar han om reglerna, saker man ska forestalla sig etc, medan man ska ligga och slappna av, dvs en latt hypnos.
    Jag tycker iofs att det forsta avsnittet ar viktigast.

Den regel som har betytt mest for mig ar ar kanna efter och inte ata(eller fortsatta ata) om man inte langre ar hungrig. Jag hade nastan ingen hungerskansla innan (dvs. tills for ett par veckor sedan) for jag at alltid for mycket och for ofta. Tillat mig aldrig att bli hungrig innan jag at och slutade aldrig att ata innan jag var proppmatt.
    Det finns ett undantag till regeln att man far ata vad man vill och det ar socker. Socker far dig att langta efter mer mat och gor dig inget gott over huvud taget eftersom det helt saknar naringsamnen.
    Sen angaende det har om att lamna pa tallriken sa ar det ju direkt riktat till sana som mig som har blivit uppfostrad med att det ar valdigt fult att lamna. Jag har varit dalig pa att ova pa det sa det var bra att jag fick en paminnelse nu for jag maste forsoka borja med det. Det racker med att lamna en liten smula, det viktiga ar att hjarnan registrerar det och "omprogrammeras".

McKenna sager ju det att de med daligt forhallande till mat inte ar glupska, lata etc utan bara har programmerats daligt. Det later ju lite markligt men jag tror faktiskt att han har ratt, min hjarna har associerat mat till fel saker och helt glomt bort vad det egentligen ar till for -mattnad.

Kul att det ar fler an jag som har upptackt McKenna och insett att han faktiskt har en valdigt viktig poang!
    Jag har hetsatit i hela mitt liv. Sa lange jag kunnat minnas sa har jag gjort allt for att ata mig sa matt som mojligt! Nu har jag inte hetsatit pa tva veckor och jag tror jag faktiskt att jag kommit till en vandning i mitt forhallande till mat.

• Karis Annelie

tror det gick på tv4plus, se om du inte kan tanka ner det, det var riktigt bra!!!

• Tiddly

Hr kollat igenom programmen nu :)
    Det ar valdigt mycket information i dem och farre regler. Jag har tyckt att det var lattare med cd:n men det var samtidigt valdigt roligt att se programmen.
    Ar bara radd att det ar fel an jag som tycker att det verkar komplicerat:-/ Synd pa en sa bra metod i sa fall.

• Tiddly

I tv-programmen sa han inget om socker, vilket han gor pa cd:n. Jag skrev lite fel forut nar jag antydde att man inte FICK ata socker men det ar bra att undvika det eftersom det triggar igang suget.
    Daremot ska inte forbjuda sig sjalv att ata sotsaker, da blir det en "obsession"!

• Tiddly

Hej igen!

Tankte bara rapportera att jag har gatt ner mer an 3 kilo nu efter tva veckor! Och jag bantar inte ens!

Det kanns verkligen jattebra, framfor allt att jag ar sa mycket mer avslappnad angaende mat.

• Karis Annelie

ja,,, inställningen gör ALLT!
    Jag har gått ner tio kg på 8 veckor ungefär nu efter sommaren. Sen har jag lagt ner det mesta av hetsen, inte ens tänkt så mkt på det alls nu ett par månader. Men vågen står kvar därnere! Hela min attityd har ändrats. Skulle liksom inte falla mig in att vräka i mig en hel pizza, sköja ner det med öl och äta godis därefter längre...

Svar på tråden Paul McKenna weight loss