• julibröllop 2008

Brudgum/bestman

Vi hade bestämt vad min blivande man skulle ha på sig på bröllopet och likaså bestman. Vi hade bestämt att båda skulle ha Frackcoat och vinröda västar och vinröda plastronger. Nu har jag läst en massa böcker och där står bla att bestman ska vara klädd som de övriga gästerna Klädsel:kavaj. Nu har jag börjat vackla... ska bestman vara klädd som min blivande eller?!

• Svar på tråden Brudgum/bestman
  • Gizmos

Varan Bestman och Kyrkomarskalkar kommer ha frack precis som min m2b, gasterna mork kostym.
    Tror att man kan gora lite som man vill, jag vill att det ska se enhetligt ut i kyrkan darfor har vi bestamt att dom ocksa ska ha frack...

• Addiz

Som jag har förstått det bör brudgum OCH marskalk/best man följa gästernas/bröllopets klädkod...
    MEN, vi kommer ha min m2b i frockkoat och marskalker i svarta kostymer. Alla kommer ha likadana västar och plastronger.

Kontentan: gör som du själv vill! =)

• EdLi

Vi kommer göra som Addiz. I övrig är klädkoden mörk kostym.

• AnnaochHenrik

Både min m2b och hans best man är yrkesofficerer till yrket, så de ska ha sin stora mässdräkt på sig. Det kommer vissa av gästerna också ha. För övriga har vi satt klädkod kostym.

Svar på tråden Brudgum/bestman