• Jiel o Deps

Annons i tidningen

Funderar på att lägga upp en förlovningsannons i den lokala tidningen. Men vad kan man skriva? Skulle vilja ha något lite mer orginellt än det vanliga.

• Svar på tråden Annons i tidningen
  • Jiel o Deps

Ingen som kommer på något "snittsigt"?

• miss u

Jag sitter också och funderar på vad man ska skriva in annonsen. Helst skulle jag vilja ha det lite internt och personligt. Lutar åt att det blir nånting med "Tomten kom tidigt i år" eller nåt sånt då sambon såg mig första gången han var tomte för min familj och vi förlovar oss 10 dagar innan julafton. :)

• miapias

lite förslag hittade dessa i vår ortstidning

Nu sitter ringarna fast, snart kommer nästa kast. Vi förlovade oss den XX/xx 2007

Jag älskar dig- Inte bara för den du är, utan för den jag blir när jag är med dig....... XX/xx 2007

"...att älskas utav dig är det vackraste för mig... " Vi förlovade oss den....

Om ni något i luften hör som klingar, så är det vi som byter ringar

Lyckligast i världen jag nu är, som ringen med ditt namn bär. Och i din ring mitt namn står. Dessa ska vi bära i alla våra år.

Kärlekens ringar sitter på våra fingrar! Vi förlovade oss den

• LLJÖ

Vi kom sent omsider på att vi ville sätta in en förlovningsannons. (vi förlovade oss för 5 månader sedan...) vi hade inte läst några förlovningsannonser innan och visste inte vad som brukar stå så vi skrev kort och gott. "Den 24 augusti 2007 gick XX ner på knä och frågade sin XX. Svaret blev Ja."

Mitt tips är att strunta i att läsa hur annonserna brukar se ut, det bli mer personligt om man skriver det man själv tycker passar.

• GabbiW

Jag visst e inte ens att man kunde "snitsa" till det!
    Vi hade iofs aldrig någon förlovningsannons utan valde att berätta själv för de som det rörde och stod närmast :)

Svar på tråden Annons i tidningen