• Aurelia

jättetacksam för hjälp - solsemester!

Lite off-topic, jag vet, men skulle bli väldigt tacksam för tips! Jag och pojkvännen planerar en resa i mars, vi längtar framför allt efter sol och härliga stränder, men även god mat, trevliga människor, härlig stämning, lite lagom stadskänsla med shopping etc. och lite saker att göra. Tänkte vara borta en vecka, tio dar kanske, och för min del får det gärna kosta inte alltför mycket över 10 000... Tips?

• Svar på tråden jättetacksam för hjälp - solsemester!
  • Aurelia

Snälla... Marocko? Egypten? Någon som varit där?

• jenba

jag var i egypten förra nyår

• jenba

och vi bodde på Arabella hotellet allinclusive och sen gjorde vi lite utflykter och så under resan. åkte till kairo en dag och såg pyramiderna bland annat, sen åkte vi på en shopping dag. och eftersom det var nyår medan vi var där så hade hotellet ordant middag och fest på nyårsafton!

hade jäääättemysigt på den resan, det var våran första ensamma resa tillsammans och så firade vi vår ettårsdag i och med den resan.

:D

• jenba

men den resan gick på ca 17000 och då var det hotell och flyg. sen blir det ju mer med utflykter och sådant.

• Aurelia

Tack jenba! Var bodde ni, alltså var låg hotellet? Inte i Kairo alltså?

• jenba

nej det låg inte i kairo uten mer söder än kairo och längs kusten.

http://www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Egypten/Hurghada/Hurghada/Hotel/Arabella+Azur+Resort.htm?Search=True.#

där är länken till hotellet...

• jenba

hurugada nånting heter det.

Svar på tråden jättetacksam för hjälp - solsemester!