• Carzet

byta datum?

Jag och min sambo har bestämt oss för att förlova oss (äntligen!). Vi hade planerat det hela till den 16 dec eftersom vi då på dagen varit tillsammans i sex år men nu så måste han jobba den helgen (har egentligen ett mån-fre jobb, men inför jul så ska alla jobba både andra- o tredjeadvent helgerna)
    Nu kan vi inte bestämma oss för om vi ska köra på den 16:de iaf även om vi bara komemr ses ngr timmar på kvällen och då han kommer vara sjukt trött efter ~2 veckors jobb, eller om vi ska byta datum. Vi hade ju tänkt ha typ mysig dag tillsammans med god mat osv.

Har någon en annan synpunkt på vårt dilemma?

Ta den 16:de och "fira" en annan dag, eller byta dag helt?

• Svar på tråden byta datum?
  • Karis Annelie

Jag förstår inte riktigt varför det är ett problem att byta datum?
    Eller har ni redan graverat in dagen i ringarna?
    Annars är det väl bara o byta, en förlovning är ju ändå bara er emellan, inte som att massa andra folk måste inbjudas och ändras datum för o sånt, som med en vigsel

• 2008-08-09

Om det vore jag så skulle jag nog byta dag, även om det vore roligt att ha årsdagen. Men jag tror att ni i slutändan ändå tycker det är mysigare att få tillbringa hela dagen med varandra. Men vad är det för jobb? Kan man inte få "dispans" för att få gifta sig? Jobba nån annan helg t.ex?

• Karis Annelie

de ska ju inte gifta sig bara förlova sig.... å det får man ju inte ledigt för, om man inte har en väldigt sjysst chef förstås...

• 2008-08-09

Haha missade det! Nä, men byt dag!

• Jiel o Deps

Vi har inte riktigt samma problem, men nästan. Min sambo jobbar till 12 den dagen och några av våra planer går nu inte och förverkliga. Men vi vill absolut förlova oss nu den 7:e då vi firar 3 år tillsammans.
    Om jag var ni så skulle jag inte byta datum utan köra på årsdagen.
    Ni kan ju tex avsluta den 16:e med att ta ett romantiskt bad tillsammans eller bara mysa en stund i soffan med något gott och byta ringar. Sedan, om han är ledig dagen efter, kan ni hitta på något mer "storslaget". Eller vilken annan dag som helst.
    För oss betyder det rätt så mycket att förlova oss på just årsdagen då det känns mer speciellt. Annars så är det ju egentligen bara kärleken som betyder något. =)

Grattis i förväg!

• fjutjur brajd

Kan ju vara kul att få ett till datum att fira annars... Tror att ni kan njuta mer av er förlovning om ni tar det en annan dag.

Men om ni väldigt gärna vill ha just det datumet så ta det då.

Svar på tråden byta datum?