• vitamina

kritik tack! vad tycker ni om mitt monogram?

jag har inte så stor erfarenhet av sånt här ;)

vi ska gifta oss 080808 , monogramet är två cn som i våra namn.
    C.na bildar en liggande 8 som i sin tur står för både datumet och "infinity" altså i evighet.

jag undrar om ni tycker monigramet är för krussidulligt eller om den är bra så?

tips på ev andra fonter och typsnitt??

kritik tack =)

• Svar på tråden kritik tack! vad tycker ni om mitt monogram?
  • vitamina

å så adresen till monogramet oxå då kanske ;)

img85.imageshack.us/my.php

vitamina skrev 2007-10-28 11:07:01 följande:
    jag har inte så stor erfarenhet av sånt här ;)vi ska gifta oss 080808 , monogramet är två cn som i våra namn.C.na bildar en liggande 8 som i sin tur står för både datumet och "infinity" altså i evighet.jag undrar om ni tycker monigramet är för krussidulligt eller om den är bra så? tips på ev andra fonter och typsnitt??kritik tack =)
  • Ernhake

Jättefint monogram men jag hade aldrig förstått att det var ett monogram om du inte berättat det. Tyckte mer det såg ut som en fjäril.

• vitamina

ja det gör det oxå, det ser ut som en fjäril, =)

va det för "ouppenbart" ( kan man säga så?? ;) ) eller?

• DetOrdnarSig

Håller med! Jag tyckte det var jättefint men jag fattade inte heller det där med C:na förrän jag läste din beskrivning en gång till och tittade lite nogrannare. Kanske kan man göra öppningen i C:na lite större, mer luft alltså. Dessutom så ligger ju texten precis där "öppningen" är vilket tar lite uppmärksamhet därifrån kanske. Några idéer.

Å andra sidan tycker inte jag det gör så mycket om det inte är helt uppenbart direkt.

• konichiwa girl

Jag tyckte det var jättefint! Jag såg att det var två c:n som var vända mot varandra, men så sysslar jag rätt mycket med typografi och design...

• vitamina

drar man isär dom så kommer inte 8an med

DetOrdnarSig skrev 2007-10-28 13:21:44 följande:
    Håller med! Jag tyckte det var jättefint men jag fattade inte heller det där med C:na förrän jag läste din beskrivning en gång till och tittade lite nogrannare. Kanske kan man göra öppningen i C:na lite större, mer luft alltså. Dessutom så ligger ju texten precis där "öppningen" är vilket tar lite uppmärksamhet därifrån kanske. Några idéer.Å andra sidan tycker inte jag det gör så mycket om det inte är helt uppenbart direkt.
  • Kirsto

Jag tycker också att det var jättefint. Eftersom era namn står ovanpå (med samma C:n) tyckte jag att det syntes jättebra. Fint med 8:an/rosetten när ni knyter Hymens band.

• Morr

jag såg att det var era två C:n som ni har i era namn - hade varit svårare utan att era namn stått med, men nu är det uppenbart vad bakgrundsbilden syftar till! Såg faktiskt inte att det liknande en fjäril först, men sen när jag läste att nån sett det så så såg jag det också.. jättefint!!

• Brud 080823

Jättefin, men samma här att jag inte riktigt förstod var monogrammet var

• Lady Lovelylock

Jag tyckte att de va jätte fint, o jag hade inga problem med att se att de va två C:n. Men de beror kanske på att jag hade läst de andras kommentarer först...?

• EmmaHenke

Håller med, syns inte att det är ett monogram !

• snö vit

Jättefint, lite kul om det är lite klurigt oxå men jag hoppas "ryktet" sprider sig på din fest så alla bara kommer att säga:-Åhhhh, men vad smart!

• Skottdagen2008

Håller med

Kirsto skrev 2007-10-28 13:36:37 följande:
    Jag tycker också att det var jättefint. Eftersom era namn står ovanpå (med samma C:n) tyckte jag att det syntes jättebra. Fint med 8:an/rosetten när ni knyter Hymens band.
Svar på tråden kritik tack! vad tycker ni om mitt monogram?