• mct

Hur?

Min sambo vill inte ha något stort bröllop. Hälst så vill han bara att vi gifter oss i rådhuset och inget mer. Jag vill ha lite middag med släkt och vänner. Behöver inte bli jättedyrt om vi gör det mesta själva med hjälp av släkt och vänner. För det finns dom som vill hjälpa till!

Det som han är mest rädd för är nog det ekonomiska. Men som sagt så behöver det inte bli så dyrt!

Några tips!

• Svar på tråden Hur?
  • jenba

har en likadan... :( är väldigt noga med att det inte skenar i väg i pengar. problemet är ju att jag vet vad jag vill ha så det kommer nog att kosta lite mer än vad han hade tänkt.

men får väl kompromissa, med bra planering och mycket hjälp från nära och kära så behöver det inte bli så dyrt.. som sagt mycket kan man ju göra själv och då blir det definitivt mycket billigare.

det är bara och sätta er ner och sammanställ alla kostnader och diskutera vad det är ni skulle kunna skära ner på eller vad som kan letas mindre syra alt. :D

lycka till!

• snart vi två

Hej!

Jag har likadant med, fast han går med på att ha ett lite större eftersom det är viktigt för mig. Men det tråkiga är att han har gett mig all bestämmande rätt. Vill inte vara med och planera alls. Bara att det inte får kosta för mycket.

Jag skulle med vilja ha lite tips på hur man kan fixa maten så att det blir bra och fint, men inte kostar för mycket.

• fitforfight

Vi ska ha vårt bröllop på midsommar med sill och potatis. Billigt!!!

• Lady o Lufsen

Är det ekonomin han oroar sig för med ett stort bröllop eller är det ett stort bröllop han inte vill ha oavsett?

Ett bröllop behöver inte vara dyrt...

Har han någon exakt "smärtgräns" för den ekonomiska kalkylen?

• mct

Lady o Lufsen: Jag tror att det är ekonomin han oroar sig över.
    Någon kalkyl har vi inte gjort! Men han har sagt att han aldrig skulle lägga mer än 5000-10000:- på ett bröllop. Så vi får väl se vad det blir av det.

Min mamma har sagt att hon ställer upp med lite pengar så gott hon kan. Och det är ju snällt. Jag kommer att spara så mycket jag kan.

Vi har inte bestämmt något igentligen. Något datum har vi inte. och vart vi ska gifta oss vet jag inte heller. Det är ju sånt vi båste fixa först innan vi kan börja planer.

Jaja, det blir nog bra när den dagen kommer!

• 071201

Jag gifter mig om en månad och med klänning, ring, näbbkläder, mat, dryck, frisör, tårta, hyra lokal mm så kommer jag inte över 12 000 och då bjuder vi på mat och dryck till 75 personer.

• cellabella

071201

Oj, det var bra jobbat! Vi bjuder ca 55 gäster och vi kommer att hamna på 30000, vilket jag inte kommer under hur jag än planerar. Jag antar att er lokal t ex är väldigt billig?

TS

Kan ni ha tillställningen hemma hos någon? Ni behöver ju inte ha sittande middag, ni kan ha mingel med plockmat som ni gjort själva. Sen kan ni bjuda på bål och lite annan dricka och hembakad tårta. Ni behöver inte ha storslagna festkläder utan kavaj och en enklare klänning. Om ni planerar för sommarbröllop kan ni ju vara ute, ordna en picknick, vara i någons trädgård eller liknande. En vän kanske kan vara fotograf och en annan hjälpa dig med håret t ex? Om ni vill ha ringar kanske ni har gammalt guld hemma som ni kan lämna in till smed som gör nya ringar till er, det blir billigare än att köpa. Ja, det var det jag kom på för tillfället.

Svar på tråden Hur?