• Lyckliga86

Hur berättade ni för anhöriga om förlovning?

Nu behöver jag er hjälp på ideér.. :)

Vi ska förlova oss i början av december och jag vet inte riktigt hur vi ska berätta det för de närmaste. Vi har haft tanken på att sätta annons i tidningen & så får de ser det där. Samtidigt som man vill göra det mer personligt till föräldrar, syskon och närmaste vännerna..

Hur gjorde ni? Skulle vara jättekul att höra.. :)

Tack för hjälpen! :)

• Svar på tråden Hur berättade ni för anhöriga om förlovning?
  • Nibla

Vi bodde i London när vi förlovade oss, så det var bara min syster som visste att vi skulle förlova oss, eftersom hon var den som fick fixa med annonsering i Borås Tidning och Göteborgsposten.

Kan berätta att mobilerna gick varma under hela dagen, så ska man hita på nåt mysigt så får man ingen lugn och ro eftersom alla vill ringa och gratta! Hehe!

• Lyckliga86

Till Nibla :)

Nemen, åh vad jag längtar till man får se eller framförallt kanske höra folks glada miner, vi får hoppas att alla blir lyckliga iallafall! :)
    Lycka till! :)

• Lajsan

vi ringde dagen efter och sa att dom får lästa tidningen väldigt noga...

• Ernhake

Jag pratade med mina föräldrar och frågade dem om jag fick låna deras sommarställe och gifta mig där och berättade om våra planer.. de trodde nog först att vi skämtade men sen började planeringen på allvar.. fast vi är inte förlovade än för våra ringar har inte kommit.. Men det va iaf så vi berättade det =)

• lilltjejan

vi bjöd in våra vänner på inflyttningsfest å sen där på kvällen så kom överaskningen..
    dagen efter åkte vi till mina föräldrar på middag å sa ingen ting utan väntade på deras reaktion men ingen vågade säga nåt så vi fick säga det i allafall :P tog en bra stund innan min mamma fatta men sen kom leendet

• lilltjejan

aah juste hans föräldrar bor i grekland så dom fick nöja sig med ett samtal på telefon å min pappa bor 30 mil bort så han fick även han ett telefonsamtal...

• *Lilla M*

Hehe... vi skickade bara ett mms med ett kort av våra två händer med ringar. Sen fick de klura ut resten själva...

• 17jan2009

Vi förlovade oss när vi var på Zanzibar och skickade så klart vykort till våra nära och kära därifrån... Sist på kortet skrev vi och berättade att vi hade förlovat oss på stranden under stjärnorna en kväll. Jag tyckte att det kändes som ett jätteroligt sätt att berätta. Det enda som var svårt var att inte säga något innan korten hade kommit fram! Det visade sig vara ganska lång leveranstid från Tanzania!

• Brud i Thailand....

Vi åkte hem till mina föräldrar efter att vi varit och designat våra ringar.. Vi kunde inte hålla oss när de frågade var vi varit eftersom vi kom så "oförhappandes". Hihi.. Det var roligt. Sen fick vi åka till hans mamma och berätta också. Mycket kramar den dagen.

• Himesama

Vi förlovade oss 2 dagar innan vi skulle på stor 70-tals fest med alla våra vänner så vi berättade ingenting innan. De upptäckte det under middagen och alla blev jätteglada o det kramades. Blev även spontana tal och skålar i vår ära, superkul!

Svar på tråden Hur berättade ni för anhöriga om förlovning?