• sandra_jostein

Öm bakom örat!

Jag har en liten fråga, jag har hela dagen varit öm bakom ena örat... det är en punkt som är skitöm och jag är lite svullen. När jag vrider huvudet så känns stelt. Någon som har någon idé om vad det kan vara? Känns så konstigt...

• Svar på tråden Öm bakom örat!
  • Akvavit

Jag får det ibland, det låter som samma i alla fall. I mitt fall återkommer det med jämna mellanrum och när jag gick till läkare så sa de att det var en infekterad någonting, kanske en lymfknut?
    De punkterade den då (men då var den stor som en ärta och jätteöm), och de sa att man kan få det återkommande ibland, men det är inget farligt. Kommer det för ofta och man tycker att det är jobbigt kan de ta bort den, annars kan man som de gjorde puktera den och lägga på kompress. Men nuförtiden låter jag det oftast vara så går det över efter ett tag, beroende på hur stor den hinner bli innan den börjar gå tillbaka.

• sandra_jostein

Det är ingen knöl utan mest ömt bakom örat och gör ont varje gång jag rör käken. så det sitter i slutet av käken bakom örat. Det blir bara värre och värre.

• sandra_jostein

nej...det tror jag inte. Sån smärta har jag haft...det här känns som det är nåt annat. Men konstigt att det bara kan komma sådär hux flux...

• pandis2405

jag skulle tippa på att du har en förkylning på gång, då kan man ett tag innan bli svullen och få ont på alla möjliga konstiga ställen. Vänta ett par dar och se vad som händer.

• 2008-08-09

Har samma problem, men en sköterska på mitt jobb sa att det förmodligen var en körtel som blev lite öm innan/under/efter mensen. Och mycket riktigt den försvinner, och återkommer 1 gång/månad.

• oss två

Låter som ett problem jag har..fast får n fruktansvärd värk i örat oxå...nåde den som ens snuddar vid mitt öra när det är som värst...fast jag är så som drar mig för å gå till läkarn så lång det går..så inte gått ditt..även fast jag haft problemet i flera år..varje gång håller det i sig ett par månader...

• Born to be his wife

Det kan inte vara att du gnisslar tänder i sömnen då? Du nämner ju att du har ont i käken. Bara en sak som slog mig

Svar på tråden Öm bakom örat!