Jag har en knasig fråga!!!
Hej!!
Jag har en lite knasig fundering...
Kan man vara gravid trots att man har mens??
kanske kan nån där ute hjälpa mej o få svar!
Hej!!
Jag har en lite knasig fundering...
Kan man vara gravid trots att man har mens??
kanske kan nån där ute hjälpa mej o få svar!
Ja de inte helt omöjligt min kompis hade mens hela tiden så märkte inte hon va gravid! De va ett tag sedan men ja hon va gravid! Hur så e du gravid?
JA men det är väl inte så vanligt... Köp en kissticka på apoteket för att vara säker.
nje.. inte mens men du kan ju ha "nidblödningar"
När hade du mens senast?
Jag vet inte.. ibland tror jag det, hur jag än tränar så får jag inte bort magen. Den är inte stor men den finns där!!
Är det värt att testa med ett graviditets test??
vet du "bäste vän" om hon fick ett positivt svar?
Mamma hade det under hela tiden hon var gravid med syrran.
klart du måste testa!
finns ingen här som kan spekulera fram rätt svar åt dej vännen, enda sättet att veta säkert är att testa dej.
www.familjeliv.se/Gravid/agglossningskalender.html
oj..trodde inte de gick!!
Men vet ni som känner någon som haft mens och ändå varit gravid om det ger ett positivt svar på stickan??
Måste stänga ner snart... börjar jobba
Ja hon gjorde testet o de va positivt! Men som sagt blev chockad hon hade ju mens eller som Astriden skrev va de nu hette!
oj!!!
Ska nog testa mig!!
Tack för alla svar, ni är så gulliga!
å då var min fråga inte så knasig som jag trodde!!!
ingen fråga är för konstig!
Lycka till!
Absolut inte! Lycka till! Kram
Jag undrar hur vanligt det är att
graviditetstestet är negativt fast
man är gravid.
Har någon hört något om detta?
Testen är väldigt säkra, enda anledningen till att de skulle visa neg fast det är positivt är att det är för tidigt i graviditeten. Om man gör ett till test eftet två veckor och det är också är negativt kan man vara bergsäker på att man inte är gravid.
Fast testen har ju blivit bättre på senare år, mer känsliga.
Hej!
Kan bara inflika lite. Jobbar inom kvinnosjukvården och efter grav v 20 är det inte säkert att ett gravtest visar pos även fast man är gravid.
Ha det!
heeline
Hur länge har du tränat för att få bort magen? Har du tränat flera månader är du antagligen inte gravid - för är man gravid växer magen, även om det finns fall där den inte blir så mycket större.
Har du tränat bara någon månad så får du fortsätta ett tag till för att få en fastare mage. SEdan kommer vi tjejer alltid att ha viss mage pga av livmodern och så. Samtidigt som jag vet av egen erfarenhet att det är svårt att låta bli att jämföra sig med alla supersmala modeller... (Jag har gått ner 12 kg på 6 mån och är orolig att jag ska tycka att jag fortfarande har mage när jag nått min målvikt.)