• Azra

Vad skriver ni i tackkorten?

Vi tänkte göra dom lite personliga men skulle vilja ha med en "standardfras" att skriva ändå.

Funderade på "Tack för att ni var med och gjorde vår dag till ett oförglömligt minne!"

tacksam för förslag!

• Svar på tråden Vad skriver ni i tackkorten?
  • *Lilla M*

Vi skrev olika på varje kort, men utgick från två olika mallar.

Någonting i stil med
    "Tack för att du(ni) var med och gjorde vår bröllopsdag till ett fantastiskt minne . Tack även för ...(presenten)

Namn och Namn, Tack för att ni förgyllde vår bröllopsdag! Vi hade ett fantastiskt bröllop och vi är glada över att ni ville dela den dagen med oss.

Och så skrev vi till något personligt eller tackade speciellt för något de hjälpt till med och att de alltid var välkomna hem till oss osv. Vi skrev väldigt mycket på varje kort, men jag tycker att det var roligt.

• Azra

Jättebra tips! Tack!!! Vi tänkte göra detsamma, ha som sagt en standardfras eller så och sen skriva nåt mer personligt..

• oss två

Jag håller på så smått just nu med tackkorten, väntar bara på bilderna fån fotografen..
    Haft jätte problem vad vi ska skriva..men hittade mina föräldrars gamla tackkkort och gör om den lite å skriver:
    Hjärtligt tack för all uppvaktning i samband med vårt bröllop.
    Sen är det ju aldrig fel att skriva ngt personligt oxå.

• Heleneli

Hej! Jag lånar tråden lite!

Sitter precis med våra tackkort. Vi fick (efter en massa strul) dem gratis från fotografen så jag har inte själv fått bestämma vad som ska stå på dem, vilket har vållat lite problem nu när jag försöker skriva dem...

Förtryckt står det:
    "Tack för uppvaktningen på vårt Bröllop"

Blir det konstigt att sedan skriva "Tack för de fina glasen"? Man kan ju skriva "Glasen var jättefina" men eftersom vi hade önskelista så känns det knäppt att skriva så, eftersom vi själva har valt dem....

Så vad tycker ni? Kan man ha Tack två gånger?

• Ester W

Vi hade förtryckt som fotografen gjorde, sen skrev vi också tack för ex de vackra glasen, eller vad det var som vi hade fått från dem. Jag tycker att det fungerade bra.

Svar på tråden Vad skriver ni i tackkorten?