• jennysnartfru

beskrivning av gäster i festprogrammet

Hur formulerar ni och hur långt om varje person?
    Tips om vad man kan skriva..

• Svar på tråden beskrivning av gäster i festprogrammet
  • cellabella

Vi tänkte skriva en mening om varje person. Men det är svårt att hitta på om alla måste jag säga.

• asajo

När jag var värdinna på storebrors bröllop blev de flesta gästerna beskrivna med två ord, som sa något om deras yrke och om dem som personer (Strålande sångerska, bullbakande dagisfröken, sporttokig pedagog osv...). Mest för att få igång samtal mellan folk vid borden. Med bara två ord blir det inte så utrymmeskrävande, och det blir dessutom lättare att hitta på vad man ska skriva om folk som man inte känner så väl utan att det märks så tydligt att man inte gör det (kan ju lätt bli så annars att det blir tre kilometer text om bästisen och bara en krystad mening om hennes respektive...).

En sak som kan vara trevlig (och som folk säkert undrar, iaf om det är ett större bröllop) är hur alla är relaterade till varann.

• BlivandeFruJohansson

Vi kommer me skriva lite om varje, tex Pappa: Puffar gärna cigarrer & att köra Volvo!

• Hofsan

Jag har en bild på varje gäst samt en bild på en kändis de liknar och så skriver jag 2-3 meningar om varje.

• jenba

det var ju en kul idé, men tar inte det väldans massa plats i programmet? eller du kanske inte har så stora bilder....

Hofsan skrev 2007-10-24 15:50:31 följande:
    Jag har en bild på varje gäst samt en bild på en kändis de liknar och så skriver jag 2-3 meningar om varje.
  • Hofsan

Jo det tar ett par sidor(ska ha ca 50 gäster)men vi tänkte inte ha så värst mycket annat i festprogrammet förutom lite sånger och något annat smått då vi av egen erfarenhet från andras bröllop har sett att folk inte orkar eller bryr sig om att läsa dikter, kärlekscitat, vitsar osv ändå.
    Det är inga jättebilder. Du kan se hur det ser ut bland mina bilder här:
    www.pixbox.se/alb_show_id464195_page1.html

• MichaelSthlm

Vi hade både bordsplacering och en kort beskrivning av varje gäst i vårt festprogram. Det var ett dubbelvikt A4 (på höjden). Allt fick plats på två sidor (ca 60 personer), men utan foton. Vi tog istället med bordsplaceringen i festprogrammet.

www.westlund.org/brollop/gallery/trycksaker

Mich@el

• mooogn

Vi ljuger hej vilt! Eller, vi tar ett uns av sanning och förstora upp det Och vi rimmar INTE! *huvva*

• MysEtt

Vi har skrivit lite om alla, har dock hållit oss ifrån att skriva vad dem jobbar med eller pluggar till - tycker själv att det är så tråkigt att bli beskriven utifrån mitt yrke.

Dem som vi inte känner så bra har vi ringt till någon som står dem nära för att få reda på dem roligt/intressant att skriva.

• mandm

helcoolt!

Hofsan skrev 2007-10-24 17:31:53 följande:
    Jo det tar ett par sidor(ska ha ca 50 gäster)men vi tänkte inte ha så värst mycket annat i festprogrammet förutom lite sånger och något annat smått då vi av egen erfarenhet från andras bröllop har sett att folk inte orkar eller bryr sig om att läsa dikter, kärlekscitat, vitsar osv ändå. Det är inga jättebilder. Du kan se hur det ser ut bland mina bilder här:www.pixbox.se/alb_show_id464195_page1.html
  • Hofsan

Hehe ja jag tror det kommer bli poppis

• 071201

Sitter och klurar på gästpresentationer just nu. Kommer inte ha det i festprogrammet då vi kommer ha en annorlunda bordsplacering. Men de två jag är klar med blev så här:

- ...... ......Dansant potatisodlare, särbo med ..... .......

- ...... .......Tävlingsdansande kock, sambo med ..... .......

• Augustibruden 2008

puffar för en bra tråd...

• bruud08

Hur rimmar man om småbarn, som är bara några månader?

Svar på tråden beskrivning av gäster i festprogrammet