• pyret85

stooor ålderskillnad....

varför blir folk alldeles tysta & drar efter andan när dom får veta att det skiljer 18 år mellan mig & min sambo???

det spelar väll ingen roll om vi älskar varann???
    de e vi som ska leva med varann, inte nån annan!!!!!!

jag har aldrig vart så lycklig i hela mitt liv som jag e med honom!

varför kan inte folk i min omgivning vara glada för att jag hittat nån jag älskar över allt annat istället för att säga "det kommer ju aldrig hålla..."

VARFÖR SKULLE DET INTE HÅLLA, undrar jag då??????????????????

"jamen han e ju äldre & då har man ju inte samma untressen."
    nähä!!!! & bara för att man e jämngamla & har olika intressen ELLER samma intressen är det nåt som säger att det ska funka bättre då?!...

• Svar på tråden stooor ålderskillnad....
  • Tooticki

Jag förstår dig, levde med en partner som var 20 år äldre än jag för några år sedan och det var inte åldern som gjorde att det tog slut mellan oss.

Strunta i vad folk tycker, är ni verkligt lyckliga så kommer ni att överbevisa dem!

• oss två

När jag var 15 var jag tesammans med en som var 28, det tog slut pga åldersskillnaden, men när man är 15 är man ju fortfarande nästan barnet, då kan åren märkas..dock har jag fortfrande kontakt med honom, å som nu känns det mer som man är jämngamla. Så tycker inte alls att det är fel att det är mpnga års åldersskillnad.

• pyret85

ja vi skiter rent ut sagt i vad alla andra tycker, vi ska allt visa dom att kärleken övervinner allt, hi hi hi =)!!!!!

• Skottdagen2008

min pappa är 19 år äldre så för mig skulle det kännas konstigt, men är er kärlek så stark som du säger och äkta så skit i andras åsikt.

• liz_s

för mig skulle det oxå kännas konstigt med sådan stor åldersskillnad. men ja det är ju upp till dig du väljer ju väm du vill. lycka till

• pyret85

ja de skiljer ju inte mer än 10 år mellan han & mina föräldrar...men vi e lyckliga & mina föräldrar & familj tycker jätte mycket om honom.

vi har det underbart ihop.

tack för era fina inlägg =)

• Snitte- 5/7-2008

hm... du är 22 eller? och han 40?
    Jätte svårt, jag hade en kompis 25 han 37 och det fungerade verkligen inte p.ga åldern tyvär.. han hade 2 barn sedan innan, hon ville ha barn men han hade ju redan "gått igenom allt det där" osv... jätte svårt men bara man ha liknande livsplaner och i stora drag lika åsikter så borde ju inte åldern spela någon roll!!!

• lilltjejan

Är ni lyckliga så är det det som räknas å ett plus är ju att dina föreldrar åsså gillar honom... då är det väll inet å bry sig om...

Ja är 27 å min m2b 41, dock är d ingen som tror att han är så gammal (välbevarad grek ) mina vänner störtgillar honom, min familj älskar honom å vi har det underbart ihop... han har två barn sedan tidigare 19 å 17 år men han vill som jag bilda familj å få fler barn..

såå känns det rätt så bry dig inte om vad andra tycker!

• Liini86

Jag är 21 och min fästman är 33 (34 i december), åldern är bara en siffra, vi älskar varandra och många var i början som vissa du nämnde att de inte trodde det skulle hålla osv.. Nu har vi varit tillsammans i 1,5 år, bott tillsammas hela tiden och gifter oss i september nästa år :)

• Eva Marianne

Min M2B är 46. Jag är 29. Vi har tvingats (för vår omgivning) gå igenom det där med åldern, SÅ många gånger!

Mellan oss har det dock aldrig varit ens ett "issue" då vi tycker att vi känner som vi känner, oavsett vilka vi är. Det är ju individen man älskar, vem det än är.

Så länge ni två älskar varandra, ska ni inte bry er om vad andra säger. End of discussion!

Svar på tråden stooor ålderskillnad....