• Nath et Jo

göra allt själva eller med hjälp av...

Hur ska ni göra? har ni tänkt planera + arrangera allt själva (med hjälp av släkt och vänner) eller har ni tänkt ta kontakt med en weddingplanner??

Vi har funderat på det lite men det verkar så extremt dyrt...?

• Svar på tråden göra allt själva eller med hjälp av...
  • jenba

ja har funderat lite smått på det, men det känns som att det kan förmodligen dra iväg lite i pengar. så det blir nog mycket själv. och självklart får man nog ta hjälp av familj och vänner, dem hjälper nog till så gärna.

sen så tror jag att har man tid på sig kan man fixa det mesta själv.

lycka till :D

• Hofsan

Nej inte weddingplanner för oss. Vill fixa o dona själva + att det är för dyrt för oss.

• Mi26

Vi planerar det mesta sjalv, men vi har en kordinator som skoter allt som har med ceremonin och middagen att gora, d v s dukning, blomarr och sant, allt efter hur vi vill ha det. Kordinatorn ingick i bokningen av var festlokal, vilket ar en extra bonus. Sen ar det en massa smagrejor som vi anda ska pula med gallande dekorering men de stora grejorna behover vi inte fundera over. Men allt annat skoter vi sjalva och det ar jattekul! Det beror sa klart pa vad man har for budget och hur mycket tid man vill lagga pa att planera sitt brollop. Jag vill vara delaktig i allt och gora aktiva val sa denna losningen passar oss jattebra.

• Ickaflicka

Jag tänker inte anlita en wedding planner, men jag hoppas att lokalen jag väljer (herrgård eller liknande) har en eldsjäl som kan hjälpa till lite med övergripande saker...

• Ms Daisy

Mitt råd: arrangera och planera själva ert bröllop, men anlita catering för middagen där allt ingår, dvs all personal, servering, dukning, städning osv.

Planera och fixa innan är kul, men på själva dagen (och dagarna innan) vill man inte behöva tänka på smådetaljer, det är skönt att kunna njuta av att festen sköts av någon annan.

För att det ska bli billigare kan man hitta ett ställe där man får ta med egen alkohol, det drar ner priset rejält, även om man, som vi, handlar all alkohol på Systembolaget.

• Nath et Jo

Ms Daisy skrev 2007-10-23 16:03:44 följande:

Mitt råd: arrangera och planera själva ert bröllop, men anlita catering för middagen där allt ingår, dvs all personal, servering, dukning, städning osv.Planera och fixa innan är kul, men på själva dagen (och dagarna innan) vill man inte behöva tänka på smådetaljer, det är skönt att kunna njuta av att festen sköts av någon annan.För att det ska bli billigare kan man hitta ett ställe där man får ta med egen alkohol, det drar ner priset rejält, även om man, som vi, handlar all alkohol på Systembolaget.
    Bra råd. Vi har lite tur och slipper systembolaget och har vänner som gör vin och champagne s♪ det blir som sagt lite billigare än att köpa ifrån någon arrangör.
Svar på tråden göra allt själva eller med hjälp av...