ARG
Jag planerar för fullt mitt bröllop och har tyckt at det ska bli roligt att gifta sig.
Min mamma ställer dock krav på mitt bröllop vilket tar ifrån mig allt det som jag tycker är roligt. Det skulle vara enklare att bara skippa alltihop och att vi gifter ensamma någonstans.
Hittills ställer hon en massa krav på vilka som ska bjudas, helt traditionellt vill hon att hennes vänner ska bjudas och släkt som jag inte har någon kontakt med medan jag vill bjuda de som är viktiga för mig och min blivande man. Hon tycker att bröllop är en familjeanlägenhet.
Fine, det kanske det var förr när färäldrarna betalade bröllopet men så går det inte till nuförtiden och eftersom vi ska betala själva så bestämer vi själva, det argumentet går inte hem. Hon tycker att det påverkar henne oxå om vissa inte blir bjudna (hon blir inte bjuden på deras barns bröllop) och de har ju följt (på håll) mitt liv genom henne så därför borde de bli bjudna.
Hon vill tom att jag ska ha en kusin till brudtära som jag inte vill ha för att det skulle ju vara så viktigt för kusinen och det är inte läge att vara egoistisk när man har bröllop. Jag vill bara ha en brudtärna och bara den person som jag valt.
Till saken hör även att hon hade ett väldigt otraditionellt bröllop själv långt borta i ett främmande land och hennes släkt hade aldrig ens träffat min pappa innan bröllopet och de var definitivt inte med på bröllopet heller. Hon hävdar att hon ångrar det idag men att det var andra tider på 70talet. Jag hävdar att det är andra tider nu oxå me det argumentet går inte heller hem.
Jag blir så himla arg! Jag vill inte låta detta förstöra mitt bröllop men det är svårt att inte bli påverkad.