• Nightingale

Vart finns grå kort?

Hej tjejer!

Jag har letat efter grå kort!
    Alltså kvadratiska kort, ca 20x20cm.

Stålgrå vill jag ha.
    Har letat överallt och hittar bara ljusgrå och gräddvita. I värsta fall får jag väl klippa själv. Men det skulle vara praktiskt om man kom undan med åtminstone det momentet.

Ska klistra på mönstrat grå-vitt papper och fästa med cerise band. Tror att det kan bli kanon!!

• Svar på tråden Vart finns grå kort?
  • ~vinterbrud~

Vet att det finns snygga grå papper på Skapa Hobby (Hornsgatan, Mariatorget) i Stockholm.
    Men det är alltså A4-papper som du får klippa till själv. Kostar från 3kr/st

• Nightingale

Okej, men jag bor långt ifrån Stockholm.

Grå papper fnns det ju, men jag tänkte om det fanns färdiga...

• Celeste97

Det ska finnas dubbla kvadratiska kort i en grå nyans (och i en silverfärg) från Papperix på bl.a. Åhléns (alla färger finns dock inte i alla butiker har jag märkt). De är snarare 16*16 cm, men då finns å andra sidan matchande kuvert också. Kanske något att kolla upp?

• Nightingale

Ja, det ska jag göra! Tack!

• snö vit

Jag har fina grå kort som jag inhandlat på BOKIA. Finns alla möjliga varianter att välja mellan, de är lite mörkare men passade bra ihop med mörkblått som vi ska ha till.

//Veronic@

• Nightingale

snö vit skrev 2007-11-05 21:13:25 följande:

Jag har fina grå kort som jag inhandlat på BOKIA. Finns alla möjliga varianter att välja mellan, de är lite mörkare men passade bra ihop med mörkblått som vi ska ha till.//Veronic@
    Ah tack, ska kolla där!!
  • Kirsto

Jag läste precis att du inte bor i Stockholm, men OM du skulle ha möjlighet att skaffa därifrån har jag en rekommendation. På MAP (Birjer Jarlsgatan, T-bana Östermalmstorg) finns ett papper som heter Majestic som skimrar oerhört fint. Minns inte riktigt om det är mera silvergrått nu när jag tänker efter, men TROR att det finns en mörkare nyans också. Där kan man beställa tillskärning (kostar 50:- för en storlek men så många ex du vill), så det enda du behöver göra själv sen är att biga (förbereder vikningen så att den blir snygg) och vika.

• Nightingale

Ah tack! Ska fundera på detta. Det kan hända att vi ska till stockholm!

• xXEmlanXx

Panduro har silverfärgade paperado tror jag de heter men storleken är 15,7*15,7 tror jag

• Kirsto

Kolla upp öppettiderna innan du åker Nightingale, så du kan planera resan. MAP har jättekrångliga tider för oss som inte kan komma ifrån hur lätt som helst på dagen, om jag inte minns fel så stänger de 17 mån-tors, 12 (!) på fredagar och har stängt på lördag. Ska de skära till pappren så kan de ofta göra det samma dag, men ibland behöver de en dag på sig att skära om det är mycket folk och så.

Svar på tråden Vart finns grå kort?