• Mari3

Vår bröllopsdag

Det är snart fem år sen vi gifte oss...är idag såklart världens lyckligaste kvinna som får ha honom till äkta make :)

-MEN-
    Jag drömmer fortfarande mardrömmar, speciellt nu när bröllopsdagen börjar närma sig :(

...vigseln var underbar men sen kom festen!
    Mat, dessert och presentöppning gick som en dans, men sen kom resten...min mans plast pappa och min bror kom i bråk. Bror o hans tjej stog utanför lokalen o tjaffsade (dock såg ju ingen dom så ingen stördes av det!) så kommer min sk. svärfar o lägger sig i o bror ber honom gå därifrån, vilket han vägrar! Så bror går in, då störtar "svärfar" efter honom o matar en knytnäve i ryggen på bror...en normal reflex från honom är ju då att han vänder sig om o klappar tillbaka! Sen var hela mottagningen en stor fight *gråter*

Så ni kan gissa att vår bröllopsnatt inte bestod av det man hade trott utan 6 timmars gråtande i varanadras armar...ibland avbrutet med ett gäng samtal från svärmor som så snällt berättade för min man att "det är jätte enkelt att annulera äktenskapet"...

Förra året förnyade vi våra löften till varandra o trodde att det skulle bli "bra" då. Då vi hade något annat att se tillbaka på :) -men icke, drömmarna fortsatte. O nu har jag kommit fram till varför...vigseln i kyrkan var ju bra, det var festen/mottagningen om krashade...vi förnyade våra löfen o sen åt vi middag...så minnena från festen är kvar.

Varför kunde inte jag få en underbar dag som man drömt om enda sen man var en liten flicka. Maken bryr sig inte så mycket men han vet att jag våndas...

Vill ha en vacker bröllopsdag *gråter*

• Svar på tråden Vår bröllopsdag
  • lilltjejan

ursch det låter inte alls skoj

*kramarom*

• Skottdagen2008

Jösses, jo, jag var på min farborors bröllop när min faster lackade ur på mig, alkoholpåverkad var hon och skyllde på det i efterhand, känns ännu jobbigt. Vi har börjat ta tilblaka vår kontakt men vi hade knappt kontakt på 3 år efter det.

Det bästa vore att prata med inblandade parter och helt enkelt säga som det är. Du får nog inte din dag tillbaka, men genom att lätta ditt inre kan du nog börja bearbeta det och gå vidare.

• Mari3

Vi har pratat, o vi har noll kontakt med makens mamma...inte enbart p.g.a det som hände utan annat också.

Men jag få ju endå inte min dag tillbaka, som du säger :(

• TigerLinn

låter hemskt... *kramar om*

jag är rätt att de ska spåra ur på våran fest så vi ska inte ha någon alkohol allt som de verkar nu och så vill jag ha det.. vi kanske har nå champanj till brudskålen men de ser vi.

hade ni alkohol?

• also

En av mina vänners pappa hamnade i slagsmål med hennes blivande man på hennes bröllop, det var inte heller speciellt kul att se.
    Förstår att det känns tungt men ni har ju varandra iallafall.

• Mari3
    TigerLinn skrev 2007-10-18 12:12:00 följande:
    låter hemskt... *kramar om*jag är rätt att de ska spåra ur på våran fest så vi ska inte ha någon alkohol allt som de verkar nu och så vill jag ha det.. vi kanske har nå champanj till brudskålen men de ser vi.hade ni alkohol?
    Ja det hade vi men så långt hann festen aldrig gå, men "svärfar" var påverkad av "andra" saker *snyft*
  • also

*Kramar om*

Har du pratat med honom efter detta?

• Mari3

Jo det har vi gjort men han har ju absolut inte gjort något fel! Det var ju bror som tjafsade med hans tjej.
    Utom synhåll från oss och alla gäster...

Så fårstår du inte att HAN inte gjort någe fel *stor ironi!*

also skrev 2007-10-18 12:15:27 följande:
    *Kramar om*Har du pratat med honom efter detta?
  • Lajsan

Stackarn...... lider med dej!
    Många kramar

• Skottdagen2008

lite O.T. men i syvende och sist kan man inte skylla på alkohol. Alla är vuxna som dricker alkohol och får då också ta ansvar för sina handlingar. Vi ska ha alkohol på festen. Vi ska INTe undvika det för att någon kanske inte klarar av det. vi villkunna njuta av lite gott vin till maten, avec till kaffet och lite drinkar till dansen.

Usch vad trist för dig Mari3 att familjen inte kommer överens. Har maken pratat med sin "pappa" om det som hänt och förklarat hur illa ni mår utav detta. Har han på något sätt bett er om ursäkt. Om han inte kan förstå att han har förstört er allra bästaste dag så ta en paus i er relation med honom.

Åk iväg på en weekend och välsigna er återigen ensamma utan några som helst bekanta utan njut bara av att vara ni. Har ni inte råd och möjlighet nu så spara ihop till något romantiskt för er.

• Mari3

Jo han o svärmor har vi ingen kontakt alls med, min svärfar (riktiga) träffar vi ofta :)

Men, nej, han har inte bett oss om ursäkt trots att både jag o maken berättat hur det känns, men enligt honom har ju inte han gjort någe fel alls :(

• Fru fjäder

Vet du vad TS, festen blev som den blev. Nu måste ni hitta ett sätt att göra minnet fint. Det var ett bra försök med nya löften tycker jag! men, försök att hitta fler sätt!

Min/vår fest blev inte heller direkt lyckad, och även min bröllopsnatt slutade med tårar. Vi har gjort så så, att bilderna i vårt bröllopsalbum bara är på oss och vårt följe. De släktingar på min mans sida som gjorde mig ledsen på festen, är inte med på några av bilderna. Vi har varit tillbaka i samma svit, och "återupplevt" bröllopsnatten ännu en gång. Utan tårar. Har ni möjlighet att göra om bröllopsnatten på det viset?

vi har också sagt att vi ska ha en stor fest (när vi får råd) för de vänner som betyder mycket för oss. Det ska bli en "kärleksfest", för att fira t, ex fem år som gifta. Våra släktingar är inte välkomna.

Det är oerhört trist att få bröllosdagen besludlad på det sättet. Men du är iallafall inte ensam!! Jag hoppas att mina jobbiga minnen bleknar med tiden, och att vi får nya glädjeämnen i vårt liv som gifta. Bröllopsfesten pågår ju bara i några timmar... äktenskapen ska hålla livet ut!! jag önskar dig all lycka TS! /en i samma båt

• Mari3

Tack det var snällt av dig :)
    Vi hade gjort mysigt hemma så vi hade ingen svit.

Jo vi har börjat fundera på en ny "bröllops"fest :)

• TigerLinn

alla gör vi olika... :) vill man ha som ni så får man de.. jag ser själv ingen anledning till att inte ha alkohol. om man vill det alltså.

sedan finns de ju fälkter/familjer som man nog ska ta och tänka en eller två gånger innan man serverar alkohol men alla känner nog sina familjer.

vi har även sjäklva funderat på om vi ska ha vin till maten och avec till kaffet men ingen bar men får se hur de blir.. jag vill helt ha alkoholfritt.. men de är oga olika saker... :D

Skottdagen2008 skrev 2007-10-18 12:23:36 följande:
    lite O.T. men i syvende och sist kan man inte skylla på alkohol. Alla är vuxna som dricker alkohol och får då också ta ansvar för sina handlingar. Vi ska ha alkohol på festen. Vi ska INTe undvika det för att någon kanske inte klarar av det. vi villkunna njuta av lite gott vin till maten, avec till kaffet och lite drinkar till dansen.Usch vad trist för dig Mari3 att familjen inte kommer överens. Har maken pratat med sin "pappa" om det som hänt och förklarat hur illa ni mår utav detta. Har han på något sätt bett er om ursäkt. Om han inte kan förstå att han har förstört er allra bästaste dag så ta en paus i er relation med honom. Åk iväg på en weekend och välsigna er återigen ensamma utan några som helst bekanta utan njut bara av att vara ni. Har ni inte råd och möjlighet nu så spara ihop till något romantiskt för er.
  • KazoLoz

Oj ush, vad jobbigt det later!O vilket trist minne! Later som rena soapen!

Minns sjalv ett brollop for ett par ar sedan (mitt ex moster) da bruden (mostern alltsa) blev upptakt hanglandes med sin nyblivne makes chef....Mycket tarar o harda ord den dagen. Och (forutom en betanklig installning till moral,etik o vett o etikett) resultat av stress bantning o oro fore brollopet, knappt nagon mat pa dagen o sen en massa sprit. Vilket alltid ar ett sakert recept pa katastrof!!!

Gifter mig i juli 2008 o det blir ett stort kalas, sa bavar lite. Har dock varit pa ett antal brollop med de som kommer sedan innan o vet att de kan skarpa sig ;0 (hoppas jag)

Kexx

Svar på tråden Vår bröllopsdag