• tobbebobbe

Dags att fråga

Hejsan!
    Har snart tänkt att fråga min underbara flickvänn/sambo om hon vill förlova sig med mig.
    Eller rättare sagt frågar man om att förlova sig eller gifta sig?
    Har tänkt att göra det när är på en mysig wekend om ett par veckor i tjeckien.
    Är det okej att köpa en fin ring som "minnesring" för jag vet att hon säkert vill ha ett par ord i spelet hur hennes förlovningsring ser ut. Så jag tänkte köpa en fin ring hon kan använda som en vanling finring senare. Och senare köper vi ringar tillsammans hemma i Sverige.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Dags att fråga
  • Lyckligt gift!

Va mysigt att du planerar att fria till din tjej! Man kan säkert fråga på flera sätt beroende på ens avsikter. Men du vill säkert gifta dig med henne så jag tycker att du ska fråga henne, stående på knä om hon vill gifta sig med dig. Som tjej är det en dröm att få frågan från den man älskar. En enkel ring är allt du behöver just då, sen kan ni köpa dom riktiga ringarna senare. Och du, glöm inte Champangen! Lycka till!

• Beva

Min blivande make frågade först om förlovning eftersom vi var såpass unga än men ändå kände att det där speciella fanns. Efter 2½ år som förlovade så kom vi mer eller mindre gemensamt fram till att nu var det dags att gifta sig (gud så tråkigt det där lät). Men som sagt, om du har klart för dig att du vill gifta dig med henne så tycker jag att du ska fria, då är ni ju förlovade fram tills att ni gifter er och inte tvärtom.

• MissLovely

Vad mysigt att ni ska förlova er. Jag hade nog velat att min pojkvän hade frågat mig "vill du gifta dig med mig?" Men det beror på om du vill vara förlovad elelr gifta dig med henne? Bara du kan avgöra. Eller så kan du säga vill du förlova dig med mig och i framtiden gifta dig.

Det med ringen tycker jag är en bra idé.

• tobbebobbe

Absout vill jag gifta mig med henne. Men kanske om två tre år i tid alltså skulle nog tro att hon tycker samma sak om tiden.
    Så då är väl så man frågar känns det som "vill du gifta dig med mig..."

• LizaStina

Tycker absolut att du kan fråga....vill du gifta dig med mig och ha bröllopet om 2-3 år.

Min sambo friade för 2 år sen och nu blir det vigsel om några månader. Lycka till.

• Lyckligt gift!

Det tycker jag också att du kan göra. Men om det känns bättre så kan du ju fråga om hon vill förlova sig med dig, fast då blir det inte så formellt. Vissa vill ha ett par år på sig att planera bröllop, andra fixar det på kort tid.

Vi förlovade oss 13 !! DAGAR efter att vi sett varandra första gången. De du! Och det kom vi överens om tillsammans. Sen tog det 6 månader tills han friade. Snabba beslut, men det var vi det.

Å andra sidan så visste vi att vi skulle gifta oss innan vi ens setts..... :) Tack SprayDate!

Svar på tråden Dags att fråga