• TessoJimmy

Lite inspiration???

Vi skulle behöva lite inspiration till hur man kan göra med tapetinbjudan! det står helt stilla!!
    vi har en nonwoven tapet som vi tänkt att använda i sovrummet och det som blir över (lite mindre än en rulle) till inbjudnigskort, tackkort, placeringskort, menykort osv.. men vet inte hur!!!

Snälla hjälp oss!!!!! jätte gärna med bilder!

• Svar på tråden Lite inspiration???
  • Kirsto

Kanske kan ni läsa något matnyttigt här? www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m2554103.html

Vi använde tapet till inbjudningskort, tackkort och festprogram. Det gick åt minst två rullar för oss, men vi behövde mönsterpassa lite så det blev en del spill.

• 17jan2009

Jag har bara gjort ett testkort ännu (som finns i mitt galleri) men till de övriga sakerna, program och placieringskort etc, har jag inte tänkt klä hela koretet utan snarare använda tapeten som detalj. Det blir kanske som en bord på något kort, en klädd sida, något på insidan, något på utsidan osv. Det är ju inget som säger att alla tackkort måste bli likadana heller.

Om du redan har tapet hemma kan du väl göra något testkort. Jag tycker att det var lätt att limma tapeten på ett fint styvt papper. Du får nog tesat dig fram

Jag kommer att köpa en rulle och se till att det räcker till allt.

• TessoJimmy

Tack!! tapeten vi använder finns i galleriet, tyvärr inte den bästa bilden men nått iallafall och det bästa med den är att vi inte behöver mönsterpassa korten för där är inte det mönstret så det behövs. Så vi hoppas att spillbitar och en xtra rulle ska räcka.. vi är ändå inte så många bara ca 10 inbjudnigskort, och max 28 pers (hitentills iallafall!)
    Tack igen!

• Kirsto

TessoJimmy: Ja DÅ tror jag tapeten räcker! Vi gjorde ca 40 inbjudningskort, 50 tackkort och 80 gästprogram. Lite skillnad alltså. Fin tapet! Jag är svag för brunt och rosa...

Svar på tråden Lite inspiration???