• be happy

Ring med tre "upphöjda" stenar

Nån där ute som har eller har sett en bild på nätet på en ring med tre stenar som inte är "ingjutna" i själva guldet utan är lite upphöjda.
    Åh, svårt att förklara vad jag menar känner jag, men kanske nån som har nåt liknande och fattar! :D
    Har kollat vigselbutiken men inte hittat något liknande...

• Svar på tråden Ring med tre "upphöjda" stenar
  • Mumriks blivande fru

Jag är också på jakt efter en sådan ring och har i tidigare inlägg sökt precis den ringen från Hedens Guld som Duchess tipsar om. Jag har fått kontakt med dem via mail (affären ligger i Gtbg och jag bor Sthlm) och man kan beställa ringar via hemsidan. Tyvärr så har det varit jättesvårt att hitta andra liknande ringar i Sthlm och även på nätet. Om du hittar någon så kan du väl höra av dig? :)

• snofsan

ja med vill ha en liknande sån ring.. men dom e visst lite dyra.. hehe

• be happy

Den ring som mest liknar det jag tänkte på är den översta i mitten på Duchess länk (tack Duchess!) fast inte i vitguld... :)

Men, eftersom jag vill han en praktisk ring, vill ha en infattning som inte riskerar att haka i saker... I min mormors vigselring har jag satt i en sten men som har "mjuk infattning"...

• ~vinterbrud~

Det låter som du letar efter en klassisk "Three-Stone Ring".
    Ganska vanligt i England, USA etc men tyvärr inte i Sverige.

Detta märke finns i diverse butiker i Sverige och de har några 3-stensringar:
    www.danidos.com/

Inspiration till snygga 3-stensringar finns på Bluenile:
    www.bluenile.com/

• Mrs Hearn

Var ocksa inne pa en 3-stensring men det blev en solitar i slutanden.

Kolla pa lite utlandska websidor (sag till om du vill ha tips) for en bra bild for att sen ga till guldsmeden som sakert kan ge rad ang praktisk infattning.

• be happy

Kommer nog be en guldsmed att göra den till slut, men vill se lite bilder så jag har lite att utgå ifrån... Vill ha tre lika stora stenar tror jag. Vanligt på ovanstående länkar att stenen i mitten är större än de andra två...

• Mrs Hearn

be happy skrev 2007-10-15 15:04:56 följande:

Kommer nog be en guldsmed att göra den till slut, men vill se lite bilder så jag har lite att utgå ifrån... Vill ha tre lika stora stenar tror jag. Vanligt på ovanstående länkar att stenen i mitten är större än de andra två...
    Ja, de flesta 3 stensringar har en storre mittensten. Aterkommer med lite lankar.
  • Mumriks blivande fru

Jag har som sagt varit i kontakt med Hedens Guld några gånger och dom kan ändra ringen efter hur du vill ha den. Jag gillade den eftersom att den hade fyrkantiga stenar, men jag tyckte att skenan var lite för rund och för tunn och han sa att det inte skulle vara några problem att göra en plattare skena. Han skulle komma upp till Sthlm i höst och lovade att ta med sig ringen så jag kunde kolla på den. Jag tror också att Hedens har dummys som de kan skicka hem som man får prova...

Jag är också sugen på en ring med tre lika stora stenar. Guldfynd hade faktiskt en galet fin ring för några månader sedan med då var tyvärr inte stenarna äkta. Ska kolla om jag hittar någon bild... Oj vad långt det blev... :)

• be happy

Åh! Jag vill se!

Mumriks blivande fru skrev 2007-10-15 15:54:36 följande:

Guldfynd hade faktiskt en galet fin ring för några månader sedan med då var tyvärr inte stenarna äkta. Ska kolla om jag hittar någon bild... Oj vad långt det blev... :)
  • be happy

Wow! Där fanns verkligen alla klassiska varianter man kan tänka sig! Tack! :)

• Skye

Det finns en tjej dar som pratar svenska om det kanns "sakrare" att prata svenska...

• Mumriks blivande fru

Den här ringen vill jag JÄTTEGÄRNA ha fast i vitt guld, men tyvärr är det inte äkta stenar i den. Funderar på att ta den till en guldsmed och be dem göra den, men jag har en känsla av att det kommer att bli galet dyrt :(

Några förslag på bra guldsmeder i sthlm?

Be happy: det var denna ringen jag menade

www.guldfynd.se/files/uploads/var05_1-9.pdf

Längst ned till vänster på denna sida. Bred guldring med tre stenar.

• be happy

Den var verkligen fin... Jag är nog mer inne på runda stenar dock, men håller med om att den är snyggare än den som finns hos Hedens guld... Kan du få den i vitguld hos Guldfynd? Borde inte vara tokdyrt att sätta i egna stenar, satte ju in sten i min mormorsring, visserligen bara en sten men tror hela värdebeviset på ringen är ca 2000:-...
    Det bäst kanske ändå är att gå till en guldsmed och be dem göra den direkt som du vill ha den. Min bror och hans fru beställde förlovningsringar av smeden dirket eftersom det blev billigare än att köpa färdiga ringar... :) *jobbigt positiv*

Svar på tråden Ring med tre "upphöjda" stenar