• Fröken Figo

M2b jobbar, jag är hemma ensam

Är det fler där ute vars män jobbar sjukt mycket? Det är fredagkväll och jag sitter här ensam och surfar på BT 20:20. Han kommer sällan hem innan 22:00.

Dessutom bor vi utomlands och jag har VERKLIGEN inget socialt liv här. Jag tror BT har blivit mitt sociala liv... eller livlina.

Nån mer som sitter där ute helt ensam? Bråkar ni om m2b´s arbetstider? Hur hanterar ni det? Jag vill ju inte bli arg men vad fan, så här kan vi inte leva. Vi ses nästan inte längre...

• Svar på tråden M2b jobbar, jag är hemma ensam
  • Fröken Figo

Bara för det ringer han precis nu och vill träffas o äta ute...

Jaja, jag som vant mig vid att sitta här o deppa.

FAN både han o jag är karriärsmänniskor... Det börjar roffa åt sig sitt höga pris nu. Vi vill så mycket... men egentligen vill jag inget mer än att ha ett normalt liv där vi kan äta middag ihop varje kväll. Att vara hemma 19 varje dag skulle vara en dröm. Eller 20!!

Depp depp... är det verkligen värt det? karriärerna går ju INTE före kärleken men brinner man för det man gör måste man ju också satsa. Gud vad svårt det är att hitta balans.

• Indil

Min m2b är också på jobb. Hela helgen!
    Har i vanliga fall inget emot han jobbtider eftersom han varannan-vecka-jobbar och nu varit hemma väääldigt mycket.

Mitt sociala liv är inte heller på topp. Flyttade hit för ca 2½ år sen och har mest varit hemma. Har småbarn också så det är inte direkt så jag kan smita ut när som helst heller.
    Behöver mer socialt liv IRL!

• Hapii

Nu blir ju jag nyfiken!! Hvilket land bor ni i då??

• Indil

Jag bor utanför Stockholm bara. Men det kunde lika gärna varit månen känns det som.

• Hapii

Jag är ju dansk o bor i Nyköping men jag har ju al min släkt kvar i Danmark.

• snofsan

min m2b jobbar nitton timmar om dan måndag - torsdag fredag jbbar han "bara" 8 timmar.. visst de känns jobbigt men vi har iaf helgerna tillsammans... vad jobbar din kille med?

och vart bor ni?

• Indil

Min släkt bor ca 15-20 mil härifrån. Och vännerna är utspridda och överallt men inte här.

• Indil

Min kille lagar tunnelbanetåg och flugfiskar (håller kurser, m.m).

• Ernhake

Jag och min m2b har setts max en timme om dagen de senaste veckorna.. och nu borde han vara ledig men då har han satt upp sig till att jobba extra. Han kommer hem från jobbet typ en timme efter jag vaknat och så går han och lägger sig, sen vaknar han två timmar innan han ska iväg och jobba igen. Svårt att hinna med allt när man har hund, hem och träning. Fast jag har inte heller nått liv..

It sucks!!

• cellabella

Min sambo jobbar också, men han jobbar i femskift så vi har precis setts i några dagar. Det är bra på så sätt att han hämtar kl 14 på dagis varje dag och tar hand om sonen, men jobbigt för familjelivet i övrigt då han jobbar två helger i månaden. Nu bor ju vi i Stockholm sen länge så det sociala är inte jobbigt för min del. Men när man har barn blir man ju låst då han går och lägger sig kl 19, så det går inte direkt att sticka iväg till nån kompis med honom. Men tur att bt finns då!

Svar på tråden M2b jobbar, jag är hemma ensam