• mrs karis

USA brudar 2

..de va ett tag sen man va här, men nu är jag gift o lycklig. mannen har åkt tillbaka till usa medan jag väntar på papperarbetet som tar för jävla långtid. är ni andra usa-brudar kvar? hur gick det? och ni som väntar på era K3, hur går det med dessa?? vore kul att höra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-11 17:27
    hmm glömde nog att det kanske är lite off-season för bröllop och sånt nu.. men jag vet att det var ett helt gäng som skulle gifta sig på höstkanten...

• Svar på tråden USA brudar 2
  • Porcelain 83

Jag å M2B ska gifta oss nu i slutet av November sedan väntar det väl mängder av papperarbeten/väntan/ osv...fortfarande väldigt ny på detta...

Gifte ni er här i sverige?

• mrs karis

Hej! Vi gifte oss först i usa (på papperet bara) och sedan hade vi ett kyrkbröllop här. trots detta så är det mycket pappersarbete och en lång väntan.. vi gifte oss i juni och nu i oktober är två tredjedelar klara.. Men eftersom vi gifte oss i usa först (MD) så var det enkelt att göra allt här, namnbyte, vi behövde inga hindersprövningar osv..

Var i usa bor ni eller bor ni i sverige nu? hur går bröllopsplaneringen?

• SpookyandKira

Hej hej!

Spooky och jag firade var forsta brollopsdag tre veckor sedan, och jag fick mitt "Green Card" bara ett par veckor innan dess. Vi bor kvar i Omaha, jag har tagit examen fran universitetet och jobbar numera har, pa mitt Alma Mater :)

• Gizmos

Hej lyckliga fruar!! : )

Har ni lite rad och tips vad man ska tanka pa vad galler allt pappersarbete som ni vill dela med er?
    Jag och min blivande man (som ar Amerikan) ska gifta oss i Sverige i sommar for att senda aka tillbaks och bo i USA.
    Sa jag tar jatte garna emot lite tips....

• SpookyandKira

Hej Gizmos!

Det ar en valdans massa pappersarbete med det hela. www.USCIS.gov har hela listan pa alla blanketter som maste skickas in. Tank pa att du kommer att behova ett "fodelsebevis", utdrag ur folkbokforingen racker inte. Du kan bestalla ett utdrag ur kyrko- och dopbok fran landsarkivet i ditt lan De godtar detta som ett fodelsebevis.

Mitt rad ar att ansoka om ditt green card sa snart som mojligt, det tar jattelang tid att fa allt godkant. Jag fick mitt kort tva veckor innan var forsta brollopsdag, och da hade vi paborjat processen ratt snart efter brollopet.

Lycka till! :)

• matteve

Hej Allihopa!

Här är en till som ska gifta sig med en amerikan här i Sverige, och sedan flytta till USA!

Jag har så många funderingar, och jag ska höra av mig till ambassaden, men skulle vara kul med lite tips.

En fråga - Jag vill ju flytta så fort som möjligt efter bröllopet, men förstår att det kommer ta en lång tid med pappersarbetet. Kan jag under att detta utreds, åka till USA som turist, eller måste jag uppehålla mig i Sverige? I värsta fall kanske man får gifta sig i smyg borgerligt nu efter årsskiftet, för att sedan gifta sig till sommaren igen. Eller? Jag vill ju bo med mitt hjärta när vi väl är gifta...

Kram till er alla!

• Gizmos

Tack sa mycket SpookyandKira!! Ska genast kolla in hemsidan!

Matteve,
    precis sa tanker jag ocksa. Plus att jag har ett jobb i USA som vill ha tillbaks mig ganska omgaende... Oj, det borjar kannas stressigt! Mitt visum gar ut i sommar sa jag vet inte riktigt hur och vad jag ska gora...

• Gizmos

mrs karis,

Hur gick ni tillvaga nar ni gifte er i USA? Vi kommer ha ett Vegas (haha) brollop (i smyg) och sen ha "ett riktigt" brollop i Sverige i sommar.
    Tankte du har kanske nagra bra rad och tips = )

• matteve

Gizmos - Kul med Vegas! Ska ni ha ngt tema? :)

Är det någon själ som vet om man kan åka till USA som turist, medan papprena håller på att utredas? D v s när vi har gift oss i Sverige?

Förresten, min älskling ringde häromdagen och berättade att han kommer den 17 november!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!!!!!!!!!! Jag saknar honom så mycket!! Kan inte beskriva med ord hur underbart det ska bli att få se honom igen.. pussa på honom och bara njuta av hans sällskap. Jag är världens lyckligaste. (Det är nog ni med, men ni vet hur det känns! )

• Gizmos

Tack Matteve!
    Vi har inte riktigt bestamt oss for ett tema an.. Vi kom pa ide'n sent igar kval!! ohh, det ska bli saa roligt! Snacka om att bade ata och spara kakan!! tihi..

Jag antar att du kan aka till usa pa vanligt turistvisum... Det maste du ju kunna!
    Har du varit inne pa hemsidan som Spookyandkira gav? Dar borde det sta...

Va kul att han kommer!!! Hur lange stannar han? Njut av varenda sekund!!!

• matteve

Tack! Ska kolla det... jag hittade denna info: www.uscis.gov/files/article/A2.pdf ganska enkelt förklarat..

Imorgon ska jag ringa ambassaden! Wish me luck :)

Förresten Gizmos, har du någonsin varit i Vegas?

• Gizmos

Jag ska kolla den filen ocksa...
    Nej jag har inte varit i Vegas, sa det ar pa tiden =)
    Har du varit dar?

Lycka till idag!!

• matteve

Hur går det tjejer? Hanging in there?! Hur går det med pappersarbetet?

• Gizmos

hej!!
    Vi har precis varit hemma i Sverige och bestamt kyrka och restaurang!! Sa nu borjar det kannas som att det ar pa riktigt ;)
    Vi ska ta kontakt med en advokat nasta vecka som far ta hand om allt pappersarbete, kanns som att det ar for mycket som star pa spel om vi inte gor allt ratt, sa han far ta hand om den biten...

Hur gick brollopet porcelain 83? Fick du ditt drom brollop?
    En jatte grattis kram!!

• Mrs Klagmann

Hej tjejer,
    vad kul att höra från andra med samma situaion. Jag och min honey gifte oss i Sverige i slutet på Januari och jag väntar fortfarande på mitt "green card". Vi fick dock inte in våra papper förrän i juni, men jag hoppas att det inte ska ta alltför lång tid. Vi har dessutom sökt om k3 visumet i juli som borde gå fortare. Är det någon som har fått beviljat k3 visum och hur gick processen till??

Min honey har firat jul med mig i Sverige men åkte hem idag. Usch vad jobbigt det är med långdistans, i år har vi bara träffats 3 veckor. Shit vad otroliga vi är som klarar nåt sånt här- men then again, we'll do anything for love! :)

Svar på tråden USA brudar 2