Vilsen man behöver hjälp.
Så här ligger det till, min flickvän har börjat kasta in ordet bröllop i allt fler meningar det senaste året och jag har givetvis fattat vinken. Då vi båda läser på högskola så har jag använd det som en undanflykt..inga pengar..inte tid till planering etc. etc.
Givetvis vill jag gifta mig med henne, jag skulle även göra det imorgon om det var möjligt. Det jag undrar över är detta med frieri. Är det fel att köpa en slät "enkel"förlovninsring och fria med den och sedan när bröllopet närmar sig så köps det en till ring som bruden skall bära. Jag har nog sett för många filmer där frieriet består av en ring till samma värde som ett större jetplan.
Det är ingen stor brådska, det förmodrade frieiet sker i nov. Alla förslag och tankar tas tacksamt emot. Detta måste vara nått av det svåraste jag varit med om , så många tankar och funderingar.
Lägg ner den allmänna värnplikten och lär oss män hur frieri och allt runt det ska gå till, det är bra mycket hårdare och svårare än att sova i tält och springa runt med vapen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 08:08
Stort tack för all hjälp! Det blev lite tidigare än planerat men nu är allt klart. Ringar köptes gemensamt på guldfynd/Eva Attling. Allt gick så bra det bara kunde göra.