• SandraB

Vänskap avbruten :(

Man tror ju att den dagen man gifter sig ska sin bästa kompis/kompisar ska finnas vid sin sida. Man ska få en rolig möhippa och folk ska hålla tal och berätta alla roliga saken man gjort tillsammans. När jag nu inser att det inte kommer bli så blir jag så himla ledsen.

Det som hänt är efter en del incidenter under förra året och detta år verkar det som min bästa kompis sedan 10 år itne kommer att komma när jag gifter mig.Tyvärr så verkar det som om de tjejer som jag trodde varit mina vänner inte bare genom den vännen som brytigt med mig. Skulle komma! Nu har den första tackat nej med hänvisning av det som hände för snart ett år sedan. Ingen har hört min version av det hela.

Det är klart att man inte bli osams pga en person. Jag hade hoppas på att vi kunde lösa detta och hitta tillbaka till varandra. men nu har jag fått insikt i att hon gått vidare.

Jag försöker att inte vara ledsen och inse att vi inte var så goda vänner trots allt. Men det är svårt.

Hon är till och med Gudmor åt mitt ena barn...

Om någon hade sagt till mig att hon inte skulle komma på mitt bröllop för några år sedan skulle jag bara skaka på huvudet. Hon skulle ju vara min brudtärna:(

Jag behövde bara skriva av mig lite. Ibland känner man sig så himla ledsen...

Livet är så himla svårt i bland..

Hoppas ni andra har det bra.
    om ni har några tips hur man ska bli lite glad igen så kom gärna med dessa..

Kramar Sandra

• Svar på tråden Vänskap avbruten :(
  • Misery

lite svårt att ha en åsikt då man inte vet alls vad som hänt.

• SandraB

Det som hänt är svårt att förklara väldig invecklat. Jag trodde att våran vändskap var starkare än detta. Det är svårt att acceptera att en nära vän inte vill ha kontakt längre.
    Jag trodde att vi hade prata ut om incidenten eftersom vi pratat som vanligt men dock inte setts så mycket. Sedan släpper hon att hon inte tål min blivande och att hon kännt så här i flera år. Att jag inte är som jag brukar vara. Inte lika glad mm..

Lite svårt att orka med allt som hänt det senaste året med sparken från jobbet, nytt jobb, bygga hus, 2 st operationer bla och smårbarn mamma. Det är då man kan behöva sin vänner.. Och då försvinner de.

Du blev säker inte så mycket klokare av det.

Hon ska gifta sig i jan så jag vill inte att hon känner sig utthängt om hon hänger här.
    / Sandra

• Morr

varför tar du inte bara kontakt med henne o reder ut vad som har hänt? eller säger till dina andra vänner som svikit nu att de inte kan/behöver välja (om nu ni fortsätter osämjan)... att vara konflikträdd i ett sånt här läge funkar liksom inte.. men nu vet ju inte jag vad som hänt, men om det varit min bästaste bästis hade jag inte tagit mig råd att vara konflikträdd...

• Vippan O

Låter trist..... konfrontera henne och tala ut, fungerar det inte efter det så glöm henne....planera och se fram emot ditt bröllop istället.

• SandraB

Jag träffade henne förra fredagen. Vi är inte osams eller vänner. Lite märklig situtaion.
    Jag förstår itne heller varför man måste välja sida. Det är ju inte lågstadiet man går i.
    Jag ska se fram emot mitt bröllop som är om ca 2 månader och skita i henne, det lätt ju tufft..

Skönt att ni finns..
    / Sandra

• Eia

usch usch usch för vänner som inte finns där när vi gäller! hur svårt kan de va att ordna en simpel lite möhippa eller bara dyka upp på ens bröllop! inte mycket begärt!

har hört många historier på sistonde där vänner inte "haft tid" att komma på ens bröllop m.m.!

Helt otroligt! Själv har jag en kompis som frågade mig här i dagarna om de va så mycket att se, om de va värt att åka in till stan för? kostade så mycket för henne o åka.. (de är ca 5mil) helt otroligt..

Men man får ta dem me en nypa salt, vänner växer inte på träd.. o vänner har sina mörka och ljusa sidor o ibland får man helt enkelt bara blunda för dem mörka o ta de för vad dem är.. ingen är perfekt!!

jag hoppas verkligen att ni löser de! Men häng inte upp dig på att dina vänner ska komma utan häng upp dig på att de är du o din m2bs dag! ni ska ha de underbart o va vackrast i hela världen! o alla kommer titta på er me världens avisögon!! =)

HA EN UNDERBAR DAG!

• Ickaflicka

Sandra, även om det känns tungt och orättvist, så måste jag säga att jag förstår att hon kände att hon var tvungen att säga någonting nu, innan bröllopet... Vänner ska säga sånt till varandra, alltså vara ärliga, men de ska även vara beredda på att ställa upp i svåra situationer! Det låter som att hon ändå tog första steget mot att bevisa att hon är en riktig vän, men kanske inte nådde det andra steget... Antingen är hon inte en riktig vän, eller så orkar hon inte (egna problem?) eller så gav du henne inte möjligheten? Jag vet inte... Men jag förstår om ni båda ställer allt på sin spets såhär innan bröllopet... Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Vänskap avbruten :(