Är det OK att vara otrogen nu för tiden??
Jag har funderat på det här ett tag och måste höra vad ni andra tänker. Jag får nämligen höra stup i kvarten att folk är otrogna - antingen att de är i en relation och är otrogen eller att de är ihop med en person som är gift/i ett annat förhållande. Vad är det som händer?? När blev det här så vanligt?
Jag är inte ute efter att döma här eller efter att få reda på VARFÖR folk är otrogna. Vet av egen erfarenhet att otrohet kan inträffa, jag har själv varit otrogen och jag tror inte att någon kan döma mig så hårt som jag själv gör pga det jag gjorde. I mina ögon är mina handlingar oförlåtliga, det finns ingenting i världen som kan ursäkta det jag gjorde mot mitt ex. Att säga att jag var yngre/dummare/mer desperat/mådde dåligt i relationen etc är ingen förklaring, det är fruktansvärt ruttet och jag skäms enormt trots att det har gått flera år sedan det hände.
Kanske är det pga mina egna erfarenheter som jag har en desto hårdare syn på det idag. Det verkar som att "alla" människor är otrogna. Flera av mina närmaste vänner har inlett relationer med gifta män/kvinnor och ursäktat sig med att "det är ju inte jag som är otrogen". Nej visst - men har man inget ansvar bara för att man själv är singel? Ger det en rätt att bara tänka på sig själv? Jag tycker inte det.
Finns det fler som har funderat på det här? Är otrohet mer vanligt idag än förr? Ses det som mer "ok" att vara otrogen nu för tiden?