• Astriden

Bra skräddare/sömmerska i Göteborg???

Jag letar med ljus & lykta eftre just en Bra skräddare/sömmerska i Göteborgsområdet för bröllopsklänning & tärnklänningar.

Tips??

• Svar på tråden Bra skräddare/sömmerska i Göteborg???
  • Rödaanna

Hej Astriden,
    vilken prisklass hade du tänkt dig?

10000 kr för en brudklänning eller 2000 kr och ändå bra??

• Rödaanna

Hej igen, jag gick till Gårda Textil och fick en massa bra telefonnummer. Alla var inte aktuella och det skiljde sig rejält i pris. Alltså allt från 10.000 för en tärnklänning till 2.000 kr. Eftersom jagg letade efter någon billig föll mitt val på den billigare sömmerskan "Evas Designatelje" på Utlandagatan 2, Johanneberg. Min klänning blir klar på onsdag och jag är hittills väldigt nöjd över hennes sömnkunnighet. En liten "dam" som tycks ha varit med om det mesta. Låt dig inte avskräckas av allt hemskt som hänger i fönstret. Annars blev jag rekommenderad Design EmilieLine i Änggården eller Liselottes skrädderi på Masthuggstorget. De två låg i det övre prisskiktet.

Lycka till!

• Troll1

Vart vänder man sig om man vill göra lite ändringar bara? Vad kan det kosta?

• Rödaanna

Troll1: Gå till Eva hon gör sånt också. Annars ring runt. Finns massor att vända sig till på eniro.se.

• Troll1

Jag tackar oxå!
    Det är som med hår & make, man vill veta vilka som är duktiga såklart!

• Astriden

Eller hur, känns så otryggt att bara anlita någon utan referenser..!

• Astriden

Hur går dt med Er planering Troll??

• Troll1

Jodå, jag väntar med spänning på klänning + näbbklänning jag köpte på Tradera.
    Nu ska vi, med kort varsel, åka till Thailand. Närmare bestämt Koh Lanta. Sambon ska jobba där och i Manila i 7 v och vi hade svår separationsångest! Därför packar vi väskorna och åker, vi båda och barnen 8½ år och en liten snart 4 mån.
    Jag har aldrig varit så lång bort och det är flera byten, så nervös är jag.... Bröllopsbestyren hamnar därför lite längre ner på listan.
    Hur går det själv?

• Astriden

Oj, va modigt!!
    Shit, verkligen tufft av er att ta med barn & hela livet iväg, men ni kommer att få rtt härligt äventyr!
    Jodå, börjar bli lite nervös över klänningen (som jag inte hittar??!) Funderar på att sy upp nu.
    Ska träffa cateringen & se hur vi ska fixa med porslin till lokalen.

• Troll1
    Jag är inte särskilt modig! Men jag har däremot fyllt 40 precis och tycker att jag måste bli "vuxen" ngn gång... Kan andra så kan väl jag.
    Jag bävar såklart för flygresan, men när man väl är där så ska det säkert gå finfint. Kommer med all sannolikhet att stöta på Bröllopstorgets invånare, eftersom det är en riktig bröllopsö har jag förstått.

Cateringen till bröllopet har vi en klar, men vi ska ha en plan B också.
  • Troll1

Måste säga, även om det är OT, att jag är bara där med barnen i 16 dgr! Kanske missförstods?

• Astriden

Ni kommer att få det helt underbart!!
    Tänk vilka upplevelser för barnen att berätta om på dagis & skola sen
    Hur va det att köpa på tradera, hur vet du att storleken är rätt? Jag tycker det är så svårt, man ser ju inte så bra på bilderna...

• Troll1
    Astriden skrev 2007-10-11 07:35:52 följande:
    Ni kommer att få det helt underbart!!Tänk vilka upplevelser för barnen att berätta om på dagis & skola sen Hur va det att köpa på tradera, hur vet du att storleken är rätt? Jag tycker det är så svårt, man ser ju inte så bra på bilderna...
    Dotterns lärare tycker det är x-tra roligt eftersom hon själv har varit på just Koh Lanta.
    Igår kom klänningarna mer bussgods och det gick snabbt. Däremot så hann jag aldrig hämta dem eftersom vi tog sprutor då. (Mkt folk som ska åka... )
    Jag ska hämta dem idag och jag håller verkligen tummarna att de är så fina som de såg ut! Det var strl 38/40 sa hon och jag vet att Nixa går att lägga ut och även ta in. Jag hoppas på det bästa... Jag provade strl 40 i affären och de var lite stora på vissa ställen, men mindre kanske istället blev för tight. Jag fick ju baby i mitten av Juni och alla kilon är inte borta än men till nästa höst så!!
    Vad har du tänkt dig för klänning? Ska du låta sy upp en?
  • Troll1

Det var alltså en privatperson jag köpte av. En beg klänning som är kemtvättad.

• Astriden

Ja då det är välkända märken så känns sdet ju trydadre..
    kan man ju prova i butik först.

Jo, jag har kikat lite i butikerna runt om i stan men inte hittat nått som känns 100% ska se vad det skulle kosta att sy upp en... är ju en prisfråga såklart.

Vi ska köra GIdiet innan & efter jul för att komma i bröllopsform

Svar på tråden Bra skräddare/sömmerska i Göteborg???