Bra skräddare/sömmerska i Göteborg???
Jag letar med ljus & lykta eftre just en Bra skräddare/sömmerska i Göteborgsområdet för bröllopsklänning & tärnklänningar.
Tips??
Jag letar med ljus & lykta eftre just en Bra skräddare/sömmerska i Göteborgsområdet för bröllopsklänning & tärnklänningar.
Tips??
ingen??
Hej Astriden,
vilken prisklass hade du tänkt dig?
10000 kr för en brudklänning eller 2000 kr och ändå bra??
Hej igen, jag gick till Gårda Textil och fick en massa bra telefonnummer. Alla var inte aktuella och det skiljde sig rejält i pris. Alltså allt från 10.000 för en tärnklänning till 2.000 kr. Eftersom jagg letade efter någon billig föll mitt val på den billigare sömmerskan "Evas Designatelje" på Utlandagatan 2, Johanneberg. Min klänning blir klar på onsdag och jag är hittills väldigt nöjd över hennes sömnkunnighet. En liten "dam" som tycks ha varit med om det mesta. Låt dig inte avskräckas av allt hemskt som hänger i fönstret. Annars blev jag rekommenderad Design EmilieLine i Änggården eller Liselottes skrädderi på Masthuggstorget. De två låg i det övre prisskiktet.
Lycka till!
Vart vänder man sig om man vill göra lite ändringar bara? Vad kan det kosta?
Troll1: Gå till Eva hon gör sånt också. Annars ring runt. Finns massor att vända sig till på eniro.se.
Tusen tack rödaanna
Jag tackar oxå!
Det är som med hår & make, man vill veta vilka som är duktiga såklart!
Eller hur, känns så otryggt att bara anlita någon utan referenser..!
Hur går dt med Er planering Troll??
Jodå, jag väntar med spänning på klänning + näbbklänning jag köpte på Tradera.
Nu ska vi, med kort varsel, åka till Thailand. Närmare bestämt Koh Lanta. Sambon ska jobba där och i Manila i 7 v och vi hade svår separationsångest! Därför packar vi väskorna och åker, vi båda och barnen 8½ år och en liten snart 4 mån.
Jag har aldrig varit så lång bort och det är flera byten, så nervös är jag.... Bröllopsbestyren hamnar därför lite längre ner på listan.
Hur går det själv?
Oj, va modigt!!
Shit, verkligen tufft av er att ta med barn & hela livet iväg, men ni kommer att få rtt härligt äventyr!
Jodå, börjar bli lite nervös över klänningen (som jag inte hittar??!) Funderar på att sy upp nu.
Ska träffa cateringen & se hur vi ska fixa med porslin till lokalen.
Måste säga, även om det är OT, att jag är bara där med barnen i 16 dgr! Kanske missförstods?
Ni kommer att få det helt underbart!!
Tänk vilka upplevelser för barnen att berätta om på dagis & skola sen
Hur va det att köpa på tradera, hur vet du att storleken är rätt? Jag tycker det är så svårt, man ser ju inte så bra på bilderna...
Det var alltså en privatperson jag köpte av. En beg klänning som är kemtvättad.
Ja då det är välkända märken så känns sdet ju trydadre..
kan man ju prova i butik först.
Jo, jag har kikat lite i butikerna runt om i stan men inte hittat nått som känns 100% ska se vad det skulle kosta att sy upp en... är ju en prisfråga såklart.
Vi ska köra GIdiet innan & efter jul för att komma i bröllopsform