• brud08­0419
    Äldre 6 Oct 19:48
    4922 visningar
    11 svar
    11
    4922

    vigselförrättare i Stockholm

    Vi ska gifta oss borgerligt och vill ha en finstämd ceremoni och inte bara de 2 minutrarna med "tager du..". Efterlyser därför tips på bra och engagerade vigselförrättare. Någon som har nåt tips?

  • Svar på tråden vigselförrättare i Stockholm
  • Kakan Mascha
    Äldre 6 Oct 19:52
    #1

    Nä... Men efterlyser samma!!! =)

  • Kakan Mascha
    Äldre 20 Oct 22:07
    #2

    Puffar lite...

  • Kakan Mascha
    Äldre 28 Dec 22:15
    #3

    hittat nått brud080419?

  • S O F
    Äldre 29 Dec 09:22
    #4

    Hej !

    Jag skulle råda er att
    beställa listan på de som finns.
    Maila eller ring en 4-5 st, se vilka som svarar och
    ta och prata lite med dem, så kommer ni nog fram till något.

    www.tasso.nu
    Ska ju vara bra, men har ingen egen erfarenhet.

  • brud08­0419
    Äldre 29 Dec 12:00
    #5

    Kakan Mascha skrev 2007-12-28 22:15:15 följande:


    hittat nått brud080419?
    Det blev så att jag ringde kommunen där vi gifter oss, och har fått ett namn på en person, vi har dock ringt om varandra, så jag har inte pratat med henne, men hoppas att det ska kännas bra när jag får tag på henne. Annars får vi försöka byta, eller så har jag tänkt att någon annan person får hålla i själva ceremonin och så får hon stå enbart för den juridiska biten..
  • Angelf­likkan
    Äldre 29 Dec 19:14
    #6

    vi kommer ha en förrättare via humanisterna.se

    kolla där..

  • brud08­0419
    Äldre 29 Dec 21:05
    #7
    Angelflikkan skrev 2007-12-29 19:14:46 följande:
    vi kommer ha en förrättare via humanisterna.sekolla där..
    jag hade hoppats på att hitta nån där, men när jag mailade han som är ansvarig för ceremonier där, så verkade han vara den enda i stockholmsområdet. Gillade inte hans prisfilosofi, att brudparet bestämmer hur mkt de vill betala för hans tjänster. Hade ingen känsla för om det vore rimligt med 500 eller 2000 kr eller mer.

    Har annars haft namngivning för dottern med en förrättare från dem som jag var otroligt nöjd med.
  • brud08­0419
    Äldre 29 Dec 21:06
    #8

    Ser att du också bor i Sthlm, vem är det du ska ha?

  • Äldre 11 Apr 11:23
    #9

    I Sverige är det gratis att gifta sig.
    Länsstyelserna runt om i landet ersätter alla vigeslförrättare med en mindre summa för uppdraget.
    Som vigselförrättare får man inte be om ersättning eller heller ta emot annat ersättning än den som täcker resa och ev annan uppkommen mycket relevant kostnad.
    Så kommer betalning på tal är ni fel ute.

  • Äldre 11 Apr 12:16
    #10

    Nja, gratis är en sanning med modifikation. Sedan en tid tillbaka kostar det åtminstone om man gifter sig utanför sin (folkbokförda) kommun. Plus att man även ska ersätta vigselförrättaren för resekostnader. Så helt gratis blir det bara om man ex gifter sig i stadshuset eller dylikt.

    Tillbaka till ämnet. Nu har jag inte kvar min lista över de jag frågade, men jag vet att i topp på min lista stod Helena Valentin (Värmdö), Susiette Demant (Åkersberga) och Lotten Johansson (Södertälje). Nu kunde ingen av dem på min dag, men jag har istället fått tag på en annan helt underbar vigselförrättare; Monica Englund (Tyresö). Så dessa är mina rekommendationer.

  • Äldre 11 Apr 13:42
    #11

    ...och till alla som vill ge TS (som inte ens finns kvar på BT) mer tips på vigselförättare i Stockholm så ser ni väl att frågan är nästan sju år gammal....så jag hoppas dom inte letar än...

Svar på tråden vigselförrättare i Stockholm