• Mary B

Ålderskris?

Hej!

Jag är 27 år och har också åldersnoja. Snart har alla våra vänner fått barn och det är väl snart dags för oss också. Jag och min sambo har varit tillsammans i många år och vi har det jättebra på alla sätt och vis. Båda har också fast jobb. Nu är det bara så att jag känner att jag vill flytta och byta jobb. Jag behöver mera utmaning i yrket. (Är sjuksköterska och vill jobba mera mot hälsa). Där jag bor finns relativt få jobb inom hälsosektorn bara inom sjukvården.) Min sambo kan också tänka sig att flytta för att få mera utmaning i yrket. Jag behöver råd här!
    Tycker ni att vi ska säga upp oss från våra jobb alt ta tjänstledigt och flytta eller ska vi stanna i vår trygga tillvaro och skaffa barn.

Hjälp!

• Svar på tråden Ålderskris?
  • Troll1

Det är väl ingen brådska med barn för Er?? Åldersnoja? Du är bara 27. Jisses, passa på med utbildningar, flytt, nya jobb, resor osv. är mitt råd.
    Själv har jag precis fyllt 40 (!?!!), har en son på 20 år, en dotter som är 8 ½ och en liten dotter som bara är 3 ½ månad. Min sambo är 4 år yngre och den lilla är hans första barn. Han friade i augusti och vi gifter oss nästa år. Känner mig inte alls så "gammal"!
    Passa på. När man får barn blir det mkt svårare att flytta runt osv.
    Lycka Till med allt!

• lillan31

Jag blir 31 i höst, och jag har heller ingen åldersnoja. Hade fast jobb i min hemstad, men kände att jag ville syssla med nåt annat. Så jag beslöt mig för att flytta 75 mil från pojkvän och allt, för att studera till nåt jag verkligen vill bli.Det kommer jag aldrig ångra.En utbildning på 3 år.
    Så jag tar examen i maj, och gifter mig i juni...Känns hur bra som helst.

• Liinda_e

jag tycker att det låter som om ni redan tagit ett beslut...läs ditt inlägg så ser du att du vill flytta...

• l i s a

Ooj! Inte ska du ha åldersnoja! Jösses heller! Klart ni ska flytta och utveckla era jobb!

Mitt tips är att ni börjar söka nya jobb innan ni säger upp er eller flyttar! Alltså, flytta inte innan minst en av er har ett jobb Det kanske var så du menade men det såg inte riktigt ut så i det du skrev...

Själv är jag 28 år, fyller snart 29. Vi väntar ett tag till med barn för att jag verkligen vill... nej jag behöver... nej jag MÅSTE för min egen framtida tillfredsställelse och lycka utvecklas lite till innan jag blir mamma.

Kör hårt på att söka jobb! *pepp-pepp-pepp*

Svar på tråden Ålderskris?