vad är reklam här?
Jag vet att denna fråga finns tidigare och läste en moderators svar. Nyss läste jag ett in lägg och blev nyfiken på just det, hur ni tänker, och ville vara säker på svar =). I det här fallet frågar TS om det är någon som vet något om någon kör som både sjunger och serverar för hon hade hört om det. I detta inlägg, som jag kommer kopiera in, svarar hon att de hade det på sin fest, det var gamla bekanta och att det kostade si och så mm.
Jag själv erbjöd vid något tillfälle att få köpa min klänning för det var panik - hennes mamma hade sytt klänning helt annorludna mot vad hon själv ville och hon undrade hur hon skulle göra.
Hur ska man själv tänka i dessa lägen? Skriva direkt till den personens inbox? Den möjligheten fanns ju inte tidigare.
"Vi hade serveringspersonal som sjöng både i kyrlan och sen under festen. Det var min svågers kompisar sen han sjöng i Uppsala Domkyrkas gosskör. Min svåger sjöng med dem både i kyrkan och på festen oxå.
De har serverat och sjungit på fester tillsammans förr, och vi bad honom kolla om de hade lust att ställa upp på vårt bröllop. De är studenter, så alla ekonomiska tillskott är ju välkomna.
Superduktiga killar! Det flöt på hur bra som helst med både servering och sång. De förgyllde verkligen kvällen. Nu i efterhand kan jag förstå hur viktigt det är med bra serveringspersonal.
De sjöng som sagt i kyrkan, sen åkte de till festlokalen och plockade fram snittar och bubbel till gästerna, och var kvar till närmare ett på natten och diskade (vi hade bara middag och "normalt umgänge" inget röjparty och ingen dans.) Mina svärföräldrar betalade dem, men jag tror de fick 750-1000 kr/per person. Från början hade de sagt 500, men det blev så mycket att fixa för dem, så vi ökade på det."