AnnaochHenrik skrev 2007-10-04 17:35:39 följande:
En fråga till om att göra buffé själva, slet ni om genomfört detta halvt ihjäl er, var det värt besparingen ekonomiskt jämfört med catering?Min tanke är att basera buffén på rätter man kan göra i förväg, bröd som man gör några dagar innan och fryser in etc. potatisgratänger för ett helt kompani som man gör dagen innan (med hjälp av familjen så att det inte blir alltför jobbigt), och kallskuret som levereras färdigskivat på fat... På ett vis tror jag att det skulle vara bra för mig att ha något konkret att ordna med de sista dagarna, annars går jag nog bara runt och biter på naglarna och tänker på allt som kan gå fel. Har inte tänkt ge mig på något recept som kan gå fel så att man får panik och vill ställa in bröllopet, bara beprövade saker som jag gjort 100 gånger förut. På själva dagen har jag tänkt delegera till 100% och inte göra något själv... Vad tror ni?
*Skrattar hysteriskt* Jag slet som ett djur...
Och eftersom själva meningen med buffé för vår del var att hålla kostnaderna nere - så visst var det värt det... (Särskilt som jag fick sååå mkt beröm för all den goda maten

)
Förberedde så mkt som möjligt innan av det som gick frysa in - pajer, kladdkakorna, brödet...
O sen hade jag hjälp hela veckan innan, som iofs inte behövde jobba ihjäl sig, men detta enbart pga mitt egna kontrollbehov... :P
Skulle jag göra om det? Nä... :P