Åh vad mycket bättre jag mår nu efter att ha läst tråden.
Tack tjejer!! Ni är kanon. Jag visste att jag behövde en BT tråd för att må bättre... Svårt att bryta den onda cirkeln själv.
Liinda, bra råd! Jag ska inte låta svartsjukan ta över... Då kan det verkligen gå åt skogen med allt, hela livet, ens relation, ens vänskaper och karriär... Man måste bota den ist för att styra sitt liv efter den.
Felines: jättebra skrivet!! Jag var nyss och såg en pjäs av Shakespeare (Macbeth) och där säger huvudpersonen Macbeth precis som du: "Natt och dag, det är det enda livet är. Nu skiter jag i allt" (och sen begår frugan självmord och han dödas men ok, lite mörk pjäs hehe)
Man väljer varandra varje dag. Oavsett giftemål osv. Jag ska skriva ner mina extremiteter och sen försöka leva med dem. Tex, det värsta som kan hända är att det tar slut mellan mig och m2b. Men jag kommer inte dö av det. I så fall kommer jag ha en jobbig period i mitt liv men så småningom träffa andra underbara män. Det gäller att tänka så... Jag dör inte bara för att vårat förhållande (eventuellt men hoppas inte) dör. Och om han är otrogen är det slut från den stunden, så är det bara. Jag har inga marginaler där, skulle aldrig kunna vara lycklig med honom efter han varit det. Och ens egen lycka måste ändå gå före kärleken... Som säkert skulle ta slut ändå om man stannade och var olycklig.
Och sen måste måste måste jag lära mig att det är OK att han uppskattar och attraheras av andra kvinnor... Hur svårt det än är. Han har ett jobb som för honom ganska nära sina kollegor och det kan vara svårt att acceptera att de har nån slags intimitet genom jobbet OCH att de är snygga... Snygga på långt håll är mycket mer ok!! Men snygga och nära honom är nästan outhärdligt. Men jag ska sluta ställa den korkade frågan om det finns några snygga kollegor på hans jobb... jag vill inte höra svaret!! (det roteras ofta och de flesta är unga och jävligt snygga....)
Jag måste helt enkelt acceptera att han jobbar mycket nära snygga kollegor. Det är ju inget jag går och dör av... Borde inte. Det är ju ändå mig han älskar och kommer hem till...
Fler som vill skriva nåt om detta jobbiga ämne?