• Du och jag

Förlovningsfest?

Hej!

Jag och min sambo ska förlova oss efter 5 år :) Han har friat och vi ska byta ringar 7/10. Bröllopet är planerat till sommaren 2010. Tänkte höra om nån av er har nån åsikt om hurvida man ska ha förlovningsfika/fest? Jag är helt grön när det kommer till det området.

• Svar på tråden Förlovningsfest?
  • Mitziemoe

Först och främst GRATTIS!!!! Jag och min M2b hade förlovningsfika för närmaste familjen eller vad man ska säga... Men det gör man ju lite som man själv vill. Vi tyckte att det var lite mysigt och familjen uppskattade det. Disskutera igenom med din blivande och se vad ni tycker känns bäst! Lycka till!!!

• Du och jag

Tack så mycket, jag svävar verkligen på små moln :) Förlovningsfika låter som ett bra förslag! Då kan man träffas och fira lite utan att det behöver bli för stort. Vill inte att folk ska känna att dom måste ta med presenter.
    Tack för tipset :)

• rosesarered

Hej och grattis till den kommande förlovningen:)
    Vi hade förlovningsfika för våra närmaste då vi tyckte att det var ett mysigt sätt att fira med våra familjer. Det var jättetrevligt!
    Vi vill också gärna gifta oss 2010 fast det känns ju väldigt långt borta..

• Hannasoda

Vi fick en överraskningsfest när vi kom hem från den resan där vi förlovade oss.. Annars hade vi nog inte tänkt oss nån fest eller så.

• AnnaochHenrik

Vi bjöd hem oss till hans föräldrar på förlovningsfika, mina bor 100 mil bort, så det var liksom inte aktuellt att fira med dem! Det var perfekt, vi fick någon liten present och gott fika och sen var det inte mer med det!

• oss två

Vi hade ingen förlovningsfest/fika.

• liz_s

när vi fölovade oss så fixade min blivand svärmor middag osv... för dom närmaste släkten... bjöd in super mysigt vi vart helt överrumlande så hon hadde fixat fixk massa fina gåvor som vi inte hadde räknat med alls =)

Svar på tråden Förlovningsfest?