Manikyr & Pedikyr i Stockholm?
Tips om bra nagelvårdare/teknolog samt pedikyr i Stockholmsområdet?
Tips om bra nagelvårdare/teknolog samt pedikyr i Stockholmsområdet?
www.beautyandnails.se
Min favorit salong , tror inte man hittar bättre i Stockholm.
Ebba von sydow går hos B&T på runebergsgatan 7, kolla in hennes blogg veckorevyn.se/mode-shopping/ebbas-blogg/index.xml
6 november 2008
Imorgon blir det LYX
Ringde precis och bokade pedikyr till imorgon eftermiddag, ett bra ställe på Runebergsgatan.
Lyx! Försöker gå ibland, men emellanåt kan man lätt fixa själv. Perfekt syssla framför tv:n. Gör såhär:
1. Blanda fotbadsalt i en balja varmt vatten. Ta fram balja, handduk och alla "redskap" du behöver (så slipper du springa runt med blöta fötter...)
2. Ha i fötterna i cirka en kvart - tjugo minuter.
3. Ta bort eventuellt nagellack. Fila försiktigt på förhårdnader, bra fotfil finns på Apoteket. Fila tills huden känns len!
4. Torka med handduk, massera och kräma, min favorit är Apotekets rödvita fotsalva. Funkar verkligen.
5. Svep med aceton över nageln för att ta bort fett (så att lacket fäster). Börja med underlack, måla sedan på lack och överlack, så att det sitter bra.
6. Låt torka - verkligen torka. På med bomullsstrumpor (gärna söta), sov med dem över natten för en ordentligt mjukgörande superkur.
Louisa på Beautyandnails.se ,måste verkligen säga att jag blev så nöjd, har aldrig haft så fina naglar, helt perfekta i gel med vit+rose.
Även deras fotvård är så prisvärd, för bara 260:- fick jag massage på ryggen(en speciell fåtölj som man sitter under behandlingen),ta bort allt äcklig runt nagelbanden+ hård hud,scrub,fotmassage och lackning/fransk manikyr.
Wow kul att en kändis går där också, så glad att jag hittade dem.
Suveränt duktig! Starlight Nails är otroligt professionell. Snygga, hållbara naglar, bra pris och dessutom alltid lika trevligt att sitta och prata. Jag kan VARMT rekommendera Starlightnails salong till alla!
www.starlightnails.se
Jag jobbar på en nyöppnad salong på Odenplan ;) bilder och priser på fransk manikyr och pedikyr finns på www.rosmaries.blogspot.com